torsdag 5 september 2019

Helgfrågan v. 36

I veckans helgfråga undra Mia om vi ska till mässan i år?

Det ska jag inte. Skulle faktiskt varken hinna eller orka. September är en väldigt upptagen månad. På gott och ont. Har älskat bokmässan genom åren och brukar alltid önska att jag kunde åka. Men i år inser jag min begränsning.

Bonusfrågan: Vilken bok känner du att du måste köpa in?
Jag vill sätta världen i rörelse. En biografi över Selma Lagerlöf. 
Av Anna - Karin Palm. Jag tror att denna och Anna Nordlunds Selma Lagerlöf. Sveriges modernaste kvinna från 2018 kompletterar varandra på ett utmärkt sätt. Nordlunds bok har ett utärkt bildmaterial.

21 kommentarer:

  1. Nä men har man sett - vi vill ha samma bok du och jag! Kul! Jag har iofs inte läst Nordlund heller.

    SvaraRadera
    Svar
    1. jag tror att de kompletterar varandra fint. har ju inte sett Palm ännu, men jag fick för mig det.

      Radera
  2. Anna Karin Palms bok om Selma kan nog vara intressant.

    SvaraRadera
  3. i år blir det Finland med äldsta barnbarnet i stället

    SvaraRadera
    Svar
    1. det tycker jag är lysande. mycket viktigare än mässan, faktiskt!

      Radera
  4. Anna-Karin Palms bok är säkert intressant, men omfånget avskräcker. 721 sidor! Jisses!

    SvaraRadera
    Svar
    1. men om det är 721 bra sidor gör det ingenting.

      Radera
  5. Den boken kan nog vara intressant men just nu skulle jag inte orka med en tegelsten till. Tegelstenskvoten för i år är snart full.

    SvaraRadera
    Svar
    1. håller med om att tegelstenarna är för många. del 1 och 2 vore kanske i vissa fall bättre. eller - i vissa fall - en åtstramning. rödpenne, helt enkelt

      Radera
  6. (tror denna är intressant film för dig:
    http://hannelesbibliotek.blogspot.com/2019/09/kvinnor-bakom-taggtrad.html

    SvaraRadera
    Svar
    1. boken läst och filmen tänker jag se. tack för tips, Hannele!jättesnällt!

      Radera
  7. September är verkligen en hektisk månad på många sätt

    SvaraRadera
  8. Den där boken verkar jätteintressant.

    SvaraRadera
  9. Den boken har jag missat. Verkar intressant.

    SvaraRadera
  10. Säkert intressant, stort åtagande med en sån volym bara... ;)

    SvaraRadera
    Svar
    1. en läser väl inte allt på en gång, kanske

      Radera
  11. Det låter inte som min typ av bok men säkert intressant.

    SvaraRadera