torsdag 25 augusti 2011

Nu börjar allvaret




Dags att ta itu med höstens uppgifter. Boktjuven av Markus Zusak är en sådan. Den borde ha varit läst för länge sedan, men jag upplever ett oförklarligt motstånd. Jag har läst några kapitel men jag väntar fortfarande på en "uppenbarelse" som ska göra klart för mig varför så många tycker så mycket om den här boken. Om inte förr så kanske det händer när vi diskuterar boken i läsecirkeln i början av september.
Men jag fortsätter så länge på egen hand.




Bilden är lånad.



3 kommentarer:

  1. Min pojkvän har läst boken och tyckte den var väldigt bra. Jag har länge tänkt läsa den, men tjockleken avskräcker mig lite.

    SvaraRadera
  2. Jag gillade Boktjuven, men fick inte heller någon "uppenbarelse". Jag tycker att det var en medelbra bok. :)

    SvaraRadera
  3. "Boktjuven" var ingenting för mig. Jag kom aldrig in i den - och - ja, jag la den åt sidan... men den har ju blivit väldigt omtyckt så den förtjänar säkert att läsas. (Men jag var för lat).

    SvaraRadera