fredag 12 januari 2024

Fem en fredag v. 2 2024: Överflödigt

 elisamatilda: Fem en fredag v.2

1. Vad för olägenhet upplever du varje dag? Halka
2. Vad önskar du att du inte så ofta var i närheten av? Folk som cyklar på trottoaren
3. Vad senast hade du önskat lite mer varning om på förhand? Vilka böcker min dotter hade läst och inte rapporterat av till mig. Med den påföljd att hon fick två julklappsböcker av mig som hon redan hade läst!
4. När fick du senast ge efter för en plötslig impuls? Det händer ideligen. Igår köpte jag plötsligt svindyra kardemummabullar som jag verkligen inte skulle haft.
5. Vad gjorde dig positivt överraskad under veckan? Solen

10 kommentarer:

  1. Bra sportiga broddar finns på apoteket, här får gamlingar hämta gratis. Dessa sparkcyklar som kommer tyst bakifrån, gärna omkörning från insidan av vägen... dessa kommer bli min död. Hos oss får cyklar cykla på "trottoaren" cykelvägen

    SvaraRadera
    Svar
    1. ja de där sparkcyklarna fäller gärna gamla damer och cyklar visare.

      Radera
  2. Ja vad gäller böcker måste man verkligen kolla så mottagaren inte redan har läst det man tänker ge. Kardemummabullar är gott men inte till vilket pris som helst kanske...

    SvaraRadera
    Svar
    1. vi brukar inte välja samma böcker. hon lyckas köpa böcker åt mig som jag inte läst och vice versa. dessa kardemummabullar är syndigt goda. och finns på flera ställen och till mycket olika priser

      Radera
  3. När jag läder sina svar idag så frågar jag mig varför jag inte själv kom på dessa svar. Håller helt med dig om allt du skriver.
    Vad gäller böcker så har jag faktiskt lyckats med att köpa böcker som jag redan läst... Sedan dess har jag börjat spara på kvitton så att jag kan byta;-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. till mig själv har jag nog inte köpt dubbelt, tror jag. smart att spara kvittona

      Radera
  4. Ja, halkan är inte kul. Hoppas dottern kan lämna tillbaka böckerna hon fick dubbelt av.
    Visst är det ljuvligt med solen!
    Ha en fin helg!

    SvaraRadera
    Svar
    1. jag tror inte att vi har några kvitton kvar. någon annan kan få vid tillfälle. jag måste röja av altanen och sitta ute några minuter om det blir fler soldagar.. trevlig helg!

      Radera
  5. När jag flyttade för snart ett år sedan in till förorten från byn blev jag chockad över alla som cyklar och åker elskoter på trottoarerna. jag som jämnt har hunden med mig är rädd att han som är så liten ska bli överkörd. Inte plingar dom heller då de kommer bakifrån. Kanske bättre att dottern får presentkort till bokhandeln? Jag skulle inte heller veta vad min dotter har läst. Ha en skön söndag

    SvaraRadera
  6. Ja men vilket bra svar på första frågan - halka, den är så vanlig idag att man inte tänker på den som ett svar. Men så sant så sant.
    Men så gott det lät med kardemummabullar, det var längesedan jag åt - det måste jag köpa snart o njuta av,
    Vinterdagar med blå himmel o sol är helt underbara.
    Ha en fin vecka

    SvaraRadera