lördag 9 juli 2022

Veckans mening v. 27 2022

MIN 

Robert på bokbloggen Mina skrivna ord har en lördagsutmaning som han kallar Veckans mening. Vi delar med oss utav en mening som av någon anledning fått os att stanna till. Min mening kommer den här veckan ifrån Löwensköldska ringen av Selma Lagerlöf

"Se, man får tänka på att alla smycken och käril av ädel metall med bara några få undantag hade måst utlämnas till kronan, att man hade haft att kämpa mot Goertzens dalrar och statsbankrutt och att för många människor guld var något, som de hade hört talas om, men aldrig sett."

8 kommentarer:

  1. Nu har jag satt in din SELFIE ,-) riktigt bra fläta! Kul tema -)) Vet inte om den syns än, ibland tar det lite tid.
    Ha det fint.
    Primrose ,-)

    SvaraRadera
  2. Tuffa tider. Läst trilogin, mkt underhållande.

    SvaraRadera
    Svar
    1. jag har läst tidigare åtminstone en gång. men nu ska vi ha hela trilogin i en bokcirkel

      Radera
  3. Löwensköldska ringen med dess spökaktiga inslag är inte dum.

    SvaraRadera
    Svar
    1. men jag tycker nog bättre om del två och tre

      Radera