torsdag 20 september 2018

Helgfrågan v. 38

Mias bokhörna: Ska du besöka Bokmässan i år?
Hur länge ska du vara där? Bästa tipset?
Utveckla svaret...
Bonusfråga: Har du något Restaurangtips i Göteborg?

Om pappa ville ge ja ett par seminariekort så skulle jag gärna gå på Bok - och Biblioteksmässan under torsdagen och fredagen. Det är alltför längesedan nu. Först skulle jag utforska golvet och kolla godiset och äpplena och de olika scenerna och om det finns något Rum för poesi.
Kl 11  Bergman om skrivandets dämon
Kl 13  Bibliotek - en demokratisk rättighet. 
Kl 14  Identitet och uppoffringar. Vill lyssna på Björn Larsson, Breven från Gertrud och Kennet Hermele, En shetl i Stockholm

Fredagen blir en hård dag
Kl 12  Att skriva om döden och hylla livet. Maggie O´Farrell
Kl 13  Far och son Rafael och Jörn Donner
Kl 14  Livet på Jylland för hundra år sedan. Ida Jessen
Kl 15  Hur nära får man gå. Marianne Lindberg de Geer och Malou von Sievers
Kl 16  Familjära utmaningar. Jonas Hassen Khmiri och Geir Gulliksen
Kl 17  Under strecket 100 år Sigrid Combüchen och Daniel Sjölin

Jag har en privat restaurang i Askim där en kan koppla av och utspisas, men den är mycket privat. Annars finns ju MacDonalds alldeles intill mässan.

20 kommentarer:

  1. De har bra god mat på Bokmässan, lunchpriser, Jörn Donner är väl hundra år, det trodde jag om Jan Myrdal...

    SvaraRadera
    Svar
    1. (summan blir samma som på McDonalds)

      Radera
    2. men köerna är olidliga! liksom till toaletterna. det går snabbare på MacDonalds

      Radera
  2. Ska svaret tolkas som att du VILL gå på bokmässan, men att du inte kommer att göra det?

    SvaraRadera
    Svar
    1. precis så. men om jag skulle ha gått så hade jag valt dessa föreläsningar

      Radera
  3. Svar
    1. om en nu är där måste en ju utnyttja tiden!

      Radera
  4. (inte snabbare på McDonals enligt min erfarenhet)

    SvaraRadera
  5. Mina söner brukar också allra helst gå till typ McDonalds om de får välja restaurang.

    SvaraRadera
    Svar
    1. haha! jag brukar inte välja MacDonalds men det ligger nära mässan och ibland går det fort

      Radera
  6. Ida Jessen, Malou von Sivers och Jonas Hassen Khemiri hade jag velat lyssna på, på plats, men i år blir det inte av att åka.

    SvaraRadera
  7. Svar
    1. ja, det har ja, då ren jag varit där har jag haft helt fullspäckade program

      Radera
  8. Jag ska bara vara där en dag, den värsta dagen tyvärr. Lördagen.

    SvaraRadera
    Svar
    1. ja, lördagen brukar vara rörig och söndagen avslagen

      Radera
  9. Låter som intressanta seminarier. Det är alltid kul att gå på bra seminarier.

    SvaraRadera