torsdag 28 juli 2016

Hett i hyllan

Bokföring enligt Monika: "Jag bara gissar nu, men jag tror inte jag är ensam om att ha en del böcker i hyllan som stått där i evinnerliga tider. Är det inte dags att de där, halvt, bortglömda böckerna får ta lite plats och synas? Jo, det tycker jag. Verkligen. Därför kommer de, en efter en, att dyka upp här varje torsdag under rubriken Hett i hyllan. Lite lagom tvetydigt, eller hur? Vad har du för dolda skatter i hyllan?"
Veckans dolda skatt finns till och med i dubbla exemplar; ett i hemmet och ett i sommarhuset. Men - är den läst för det? Svar: Nej. Jag har inte kommit längre än till sidan 106 vilket är ungefär 1/6 av boken. Jag talar om Middlesex av Jeffrey Eugenides. Han är kanske mera känd som författare till Virgin suicides, men det var Middlesex han fick Pulitzerpriset för. Egentligen verkar Middlesex hur intressant som helst. En släkthistoria om en grekisk familj som utvandrar till USA. Berättelsen tar sin början på 1920 - talet och sträcker sig fram i mera modern tid.

4 kommentarer:

  1. den är gammal för mig. och efterhängsen

    SvaraRadera
  2. Den har jag faktiskt läst och tyckte den var OK men inte mer.

    SvaraRadera
  3. Jag tycker jag känner igen titeln, men jag kan inte svära på det. Men den låter ju intressant :)

    SvaraRadera