tisdag 1 januari 2013

Tematrio - Nyårslöften 2013

Den flitiga LYRAN 
ber oss avge tre bokliga nyårslöften

Ett utav dem sammanfaller för min del  med ett av Lyrans, men det kan inte hjälpas.

1/ Jag tänker fortsätta att läsa och blogga om en blandning av gammalt och nytt i  olika genrer -  helt efter eget gottfinnande.

2/ Det blir en hel del ö-läsning under 2013

3/ Jag ska försöka dokumentera våra läsecirkelsböcker sedan många år tillbaka och låta det bli av att fylla på allt eftersom
    

6 kommentarer:

  1. Vad är ö-läsning?
    Det gör jag jämnt....

    SvaraRadera
  2. Säger detsamma...vad är ö-läsning?

    SvaraRadera
  3. Hannele och Lena: öar - sådana där större och mindre klumpar i haven som Gotland, Newfoundland, Sylt, Japan, England, Galapagos, Jamaica, Borneo, Sri Lanka, typ. jag tänker läsa en del böcker som på något sätt relaterar till öar. det är vad jag planerar just nu i alla fall

    SvaraRadera
  4. just så, Hannele. och naturligtvis borde jag ha nämnt Hisingen först... tänkte inte på det. kan du rekommendera någon bra författare från Hisingen eller en bok som tilldrar sig där?

    SvaraRadera
  5. åååå, det finns faktisk en del, kommer på deckareförfattaren Mats Ahlstedt, och en kvinna som precis kom ut med ett mord på Hisingen...

    SvaraRadera