fredag 22 september 2023

Fem en fredag v. 38 2023: I nuet

 elisamatilda: Fem en fredag v. 38: Nuet
1. När behövde du sist improvisera någonting som MacGyver?
Det ska vara när jag pysslade ihop ett regnskydd över min läsplats på altanen bestående av en presenning och några brädor. Mycket effektivt men inte särskilt snyggt.
2. Vad är det mest spontana du gjort i veckan? Lyssnat på Susanna Alakoski. Jag råkade snappa upp att hon skulle samtala med David Dunér på Textilmuseet i Borås och då gjordes i all hast en justering i dagens schema
3. Vad gjorde du nyligen i sista minuten? Steg på tåget
4. Hur organiserar/planerar du din vecka? Jag utgår ifrån mina åtaganden och planerar efter dem

5. Vad ger dig tunghäfta? Dumhet

10 kommentarer:

  1. Bra att du kunde vara flexibel och planera om, man ska ju fånga tillfällena i flykten! Jag har inte läst Alakoski.

    SvaraRadera
    Svar
    1. ja, det var kul eftersom hon skrivit om textilarbeterskorna och vi just gjort en runda bland textilier

      Radera
  2. Huvudsaken är att det man tillverkar funkar. Tunghäfta kan man verkligen få när man inte tror sina öron (om att höra rätt)!

    SvaraRadera
    Svar
    1. och när saker och ting är så dumma att de inte går att bemöta!

      Radera
  3. Kul med författarsamtal, de är alltid värda att prioritera :)

    SvaraRadera
  4. alldeles min uppfattning om saken!

    SvaraRadera
  5. Ja dumhet kan verkligen få en att bli totalt ordlös! Jag tycker det var länge sen Alakoski kom ut med en ny bok? Var inte Bomullsängeln den senaste? Jag brukar tyvärr göra tvärtom, planera in t.ex författarsamtal på biblan och sen strunta i att åka dit...

    SvaraRadera
    Svar
    1. Londonflickan kom 2021 så det är den senaste. nej, jag missar inte ett författarsamtal; planerat eller spontant

      Radera
  6. Smart med presenning ute så man får lite skydd. Det skulle jag behöva med.

    SvaraRadera
  7. Åh, det var väl Susanna Alakoski som skrev "Svinalängorna", blev väldigt tagen av den boken!
    Ha en fin helg!

    SvaraRadera