lördag 17 december 2022

Veckans mening v. 50 2022

MIN

Veckans meningRobert på bokbloggen Mina skrivna ord: "Varje lördag presenterar jag en mening från boken jag läser. En mening som har fått mig att stanna upp. Den kan vara humoristisk, men den kan även vara allvarlig. En mening att lägga några sekunder på. Häng på!"

"Hade du inte skruvat upp tempot så hade kanske fisken hamnat i kylrummet och tagits på två skift, och Hansine hade fått gå hem och gjort undan smutstvätten och vilat ryggen efteråt."

Ur  Det stumma rummet av Herbjørg Wassmo

7 kommentarer:

  1. Oj ... Utan sammanhanget fick jag läsa den meningen många gånger...

    SvaraRadera
    Svar
    1. inte fel att läsa eningen flera gånger. det framgår ju ganska tydligt ändå vad det är frågan om

      Radera
  2. Hmm. Den fick man fundera lite på.

    SvaraRadera
  3. Ibland är det inte bra att arbeta för hårt.

    SvaraRadera