torsdag 15 december 2022

Helgfrågan v. 50 2022: Vårutgivningen

Mias Helgfråga v. 50: Vårutgivningen börjar komma, har du kollat in något du vill läsa i vår? Jag vill läsa Simmarna, en ny roman av Julie Otsuka.

I mars kommer Det tredje riket av Karl - Ove Knausgård. Det är del tre i den serie som påbörjades med Morgonstjärnan och Vargarna från evighetens skog. I mars kommer också tredje delen i Agneta Pleijels självbiografiska serie som inleddes med
Spådomen och Doften av en man. Sniglar och snö är titeln på den. I april kommer Drottningar och pretendenter av Carina Burman. Den handlar om kvinnliga
deckarförfattare. I maj kommer Min egen elds kurir av Johan Svedjedal. Det är en biografi om Harry Martinson.

12 kommentarer:

  1. Karl-Ove Knausgård skriver vackert, nyfiken på den tredje, gillar Pleijels göteborgska berättelser

    SvaraRadera
  2. och Carina Burman har skrivit massa intressant, Johan Svedjedal också

    SvaraRadera
    Svar
    1. Burman gillar jag också. Harry Martinson ligger mig varmt om hjärtat

      Radera
  3. Svar
    1. det är ju bara att se efter på förlagen. har baa kollat Bonniers, Natur & Kultur och norstedts

      Radera
  4. Vilka bra tips, tack! Simmarna måste jag ju läsa och Burman tycker jag skriver oerhört intressanta saker så den boken vill jag gärna läsa.

    SvaraRadera
    Svar
    1. roligt att du gillar tipsen. Otsuka vill en inte missa och Burman brukar jag alltid gilla

      Radera
  5. Carina Burman har jag läst ett par böcker av som gillats, men denna nya kände jag inte till.

    SvaraRadera
    Svar
    1. jag håller alltid ögonen på Carina Burman

      Radera