onsdag 7 december 2022

Veckans kulturfråga v. 49 2022

enligt O:Veckans kulturfråga v. 49: Vilka är dina bästa tips för att skapa julstämning

Igår när jag var ute och gick var det ganska mörkt. Plötsligt kom det tre snöflingor dalande och vips! ändrade sig stämningen och det kändes lite som jul. Så enkelt kan det vara. Jag går på så många julkonserter jag kan komma åt; jag letar julfilmer på nätet och tänder ljus. Hyacinter och amaryllis är viktiga för julkänslan. 

Lätt snöfall heter Mumin - muggen

6 kommentarer:

  1. önskade alltid egen julkonsert av barnen, nu är det maken som har ett par julkonserter med storband, en krockar med barnbarns födelsedag

    SvaraRadera
  2. när barnen var små var det alla möjliga arrangemang med Lucia och körsång i flera veckor. tärnljus som inte fungerade; luciasärkar som inte passade och/eller var alltför skrynkliga, röda sidenband som försvunnit och stjärngossestrutar som vikit sig. rörigt och jobbigt men kul

    SvaraRadera
  3. sjöng och spelade hemma också på julafton, det ska önska av barnbarn 💕

    SvaraRadera
  4. Vi har faktiskt ett par amaryller i år. Jag borde nog köpa en hyacint också. Äsch, nu fick jag ännu ett borde eller måste!

    SvaraRadera
    Svar
    1. köp en hyacint för att du vill ha en. inte för att du borde. har ännu ingen amaryllis men det vill jag gärna ha en

      Radera
  5. Jag tycker faktiskt att det är lite mysigt att det har kommit snö! Just nu vräker det ner.

    SvaraRadera