lördag 24 september 2022

Veckans mening v. 38

MIN 

Robert på bokbloggen Mina skrivna ord har en lördagsutmaning som han kallar Veckans mening. Vi delar med oss av en mening vi läst och som vi stannat upp inför av den ena eller andra anledningen. Min (mardröms)mening kommer idag ifrån sidan 28 i Natten av Sara Gordan.

"Jag sitter i den förbannade träsoffan och jag vet inte om du har insulin med dig eller om du har ätit någonting, jag är rädd att du ska ligga redlös någonstans medan blodsockret går i botten och allting stannar, hjärtat - hjärnan, någonstans bland folk som inte har en aning om vad du behöver (läsk, godis kalla äpplen smörgåsar, vad som helst, det är aldrig farligt att ge en diabetiker socker men däremot att låta bli) eller ensam, någon busstation, var som helst där jag inte är med mina smörgåsar och druvsockertabletter, bortanför min kontroll."

4 kommentarer:

  1. känner till men inte inte läst, än, tänk vad diabetiker har det mycket lättare idag ha koll på blodsockret

    SvaraRadera
    Svar
    1. hon har alla hjälpmedel men struntar i dem

      Radera
  2. Med två barn som är jordnötsallergiker kan jag förstå oron att något ska gå fel. (Det blev fel när jag lade upp mitt inlägg. Nu finns den rätta meningen inlagd.)

    SvaraRadera