söndag 25 september 2022

En smakebit på søndag v. 38 2022


Läsutmaningen En smakebit på søndag går ut på att vi bjuder varandra på en smakebit utav det vi just läser. Utan spoilers, förstås. astridterese på den norska bokbloggen Betraktninger håller i trådarna. Fler smakebitar och morgontrafiken tät. HÄR

"Maria ungdom är slut, den upplöstes i förtid eftersom du slutade gå dit. Familjesamtalen i Skarpnäck har upphört av samma anledning. Det är december, vägarna är mörka och hala. Jag sitter i bilen på väg till folkhögskolan och talar i telefon. Jag skriker åt Bup-teamet på Sachsska barnsjukhuset där vi har fått varsin samtalskontakt  som jag anser är idioter båda två, jag säger, jag bryr mig inte om hur ni brukar lyckas med andra barn (de menar att de är MYCKET VÄLUTBILDADE och att ALLA ANDRA tycker att de är jättebra) men om min dotter inte vill prata med er gör ni ju ingen nytta. De vill inte låta oss ba Gordanyta psykologkontakt och antyder att jag är hysterisk: Jag hotar att anmäla dem, sjukhuset, landstinget, varenda jävla människa om vi inte kan få hjälp."  

från sidorna 115 - 116 i Natten av Sara Gordan

12 kommentarer:

  1. tack för smakbiten, nyfiken på denna

    SvaraRadera
  2. Tror jag har sett denna, men har nog inte någon lust att läsa den.

    SvaraRadera
  3. Jag tyckte mycket om den här boken, tack för smak, trevlig söndag

    SvaraRadera
  4. Den har jag lånat hem från biblioteket. Tack för smakbiten!

    SvaraRadera
  5. Sett den på jobbet men inte läst. Så mycket böcker….Tack för smakbiten!

    SvaraRadera
  6. så är det ju. så många böcker så lite tid

    SvaraRadera
  7. Tack för smakbiten. Hade inte hört talas om boken tidigare.

    SvaraRadera
    Svar
    1. jag har läst ut Natten nu. tyckte väldigt mycket om den

      Radera