lördag 10 september 2022

Veckans mening v. 36 2022

MIN 

Robert på bokbloggen Mina skrivna ord har en lördagsutmaning som han kallar Veckans mening. Vi väljer ut en mening ur det vi läser som fått oss att stanna upp - av den ena eller andra anledningen. Min mening kommer den här veckan från sidan 308 i Djävulsformeln av Carina Rydberg: 

"Livet är en serie osammanhängande och av varandra oberoende skeenden och försöker man skapa ett mönster och en mening med dessa skeenden blir man vansinnig."

Bonus 1 från sidan 89: "Jag har alltid haft en känsla av att det jag ännu inte upplevt, är det som redan varit" 

Bonus 2 från sidan 384: Minnet av en känsla utplånas så snart föremålet för denna känsla börjat få konturer."

10 kommentarer:

  1. mitt selekterat minne håller kvar trevliga minnen

    SvaraRadera
    Svar
    1. Mrs Calloway: De andra minnena kommer att ploppa upp som ett vulkanutbrott vid senare tillfälle…

      Radera
  2. Den där boken kanske man skulle läsa ...?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Mrs Calloway: boken handlar väldigt mycket om dykning. Och Ernst Billing

      Radera
    2. Oj, Billing fortfarande?! Jag har nog också tänkt att jag ska läsa den där boken, men jag har tänkt att jag ska klämma den första innan.

      Radera
    3. det kan vara en fördel att ta dem i tur och ordning

      Radera
  3. Bonus 1 och 2 var lite knepiga.

    SvaraRadera
  4. Mrs Calloway: Visst är de det. Men just därför får en stanna till och tänka

    SvaraRadera
  5. Det var kluriga meningar! :)

    SvaraRadera