torsdag 25 juli 2019

Helgfrågan v. 30

Mias helgfråga v. 30: Vad läser du nu?

                   
 Jag läser Ensamvargar. Manlighet, kärlek, litteratur av Ulrika Milles och Evelyn Hugos sju äkta män av Taylor Jenkins Reid.

Bonusfrågan: Vad gör ni semester eller ej?
Umgås med barn och barnbarn och ett och annat syskon och lite släkt. Läser, läse, läser, tittar på fåglar och njuter av att alla vägrenar inte är klippta. Har sett ovanligt mycket vallmo, cikoria och kungsljus. De stora vita och blå blåklockarna är slut, men de små, mycket blå blåklockorna lyser ännu tillsammans med gulmåran.

18 kommentarer:

  1. Läst Evelyn boken, underhållande men hade nog lite för höga förväntningar. Låter som trevlig saker att göra nu på sommaren.

    SvaraRadera
    Svar
    1. jag hade inga förväntningar alls och det är nog bra för jag är ganska road. ja, det är bra sommarsaker

      Radera
  2. Det finns för få hagar och ängar och oklippta vägrenar.

    SvaraRadera
    Svar
    1. alldeles riktigt, Robert! förr i tiden plockade jag dessutom massor av smultron i vägdikena på landet i Blekinge

      Radera
  3. Min aktuella bok handlar också mycket om män ...

    SvaraRadera
    Svar
    1. så spännande! när är den klar?

      Radera
    2. Hoppsan, nu förstår jag att du missförstod mig - jag skriver inte nåt som verkar bli nåt ............... syftar bara på svaret på helgfrågan!

      Radera
  4. Evelyn Hugos sju äkta män är jag nyfiken på.

    SvaraRadera
    Svar
    1. nu har jag facit. https://mrscalloway.blogspot.com/2019/07/evelyn-hugos-sju-akta-man.html

      Radera
  5. Det låter som du har en riktigt fin sommar!

    SvaraRadera
  6. Blev så glad över att hitta en växt i den vilda växtligheten jag faktiskt inte kunde namnet på i år: Skogsknipprot. Fin! :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. den tror jag aldrig jag sett. en orkidé

      Radera
  7. Den boken har jag inte läst än, står i hyllan

    SvaraRadera
    Svar
    1. gör det. om du menar EH:s sju äkta män
      https://mrscalloway.blogspot.com/2019/07/evelyn-hugos-sju-akta-man.html

      Radera