torsdag 18 juli 2019

Helgfrågan v. 29

Mia undrar i sin helgfråga vad vi läser just nu?

Jag har de svarta näckrosorna på telefonen, men jag betvivlar att jag hinner läsa den inom lånetiden. Annars läser jag Ensamvargar av Ulrika Milles. Undertitel: Manlighet, kärlek, litteratur. Den handlar om Stig Ahlgrens 1900 - tal. Stig Ahlgrens ständiga följeslagare var skådespelerskan Birgit Tengroth. En stund var de gifta men även efter det levde de tillsammans tills hon dog.

Bonusfråga: Vad hittar ni på, semester eller ej?
Läser, förstås,  deltar i barnbarnens bad- och tennisaktiviteter, pratar, dricker vin och tänker på om en skulle orka göra någon utflykt; Wanås, Skarhult, Norrvikens trädgårdar, Köpenhamn, Sofiero?

12 kommentarer:

  1. hihi, hämtade Ensamvargar på biblioteket idag... (vi har längre lånetid på sommaren, och får förlänga två gånger)

    SvaraRadera
    Svar
    1. här är minsann inga längre lånetider!
      det är bara att läsa!

      Radera
  2. Den boken har jag inte hört om, tack för tips!

    SvaraRadera
    Svar
    1. den är ny och det har nog inte skrivits särskilt mycket om den

      Radera
  3. Känner till boken men har inte läst. Låter som skön semester.

    SvaraRadera
    Svar
    1. ja, särskilt när vattnet är badbart som det varit idag och förhoppningsvis blir imorgon också

      Radera
  4. Kul att ni läser samma bok, du och Hannele, när det var en såpass udda titel.
    Dricka vin lät plötsligt vansinnigt trevligt. Jag fick för mig att jag skulle ha ett alkoholfritt år - jag har hereditet för alkoholism, så jag nojjar lite - och pimplar nu alkoholfri öl i parti och minut. Men om 10 månader tittar jag in, lyfter mitt vinglas och säger Skål! :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. den alkoholfria ölen lär vara riktigt god. och det är bäst att passa sig för vinet

      Radera
  5. Svar
    1. ja, det behöver inte vara så långt för att vara trevligt

      Radera
  6. Spontana utflykter är alltid trevligt

    SvaraRadera
  7. Går ju att låna om böcker också, förlänga lånetiden.

    SvaraRadera