lördag 22 juli 2017

Helgfrågan v. 29

Mia på bloggen Mias bokhörna har samlat på sig en massa böcker och ljudböcker som hon inte bloggat om. Nu undrar Mia hur andra bloggare gör. Om vi bloggar om lästa böcker med en gång?

Bonusfråga: Läser ni något bra just nu?

Svaret på huvudfrågan är att jag antingen bloggar direkt (vanligast) eller har fört ordentliga anteckningar som kan användas vid senare tillfälle, (som inte får ligga alltför långt bort i tiden.)

Svar på bonusfrågan: Just nu läser jag (helt utanför all planering) Fågelburen av Lisa Jewell. Jag har inte läst något tidigare av den här författaren och är lite överraskad av att jag tycker att boken är så pass bra; mycket mindre feel - good än jag trodde. Snarare är den ganska tragisk. Men ännu är det för tidigt att säga något säkert.

24 kommentarer:

  1. Svar
    1. va? nu skojar du, Hannele!

      Radera
    2. (jag har också fyra barn, samlar på saker (och böcker), gillar regnbågar, har "tvingat" mina barn till äggjakt i trädgården på påskdagen... men inte sparat folien på äggen. Jag har hängt upp barnens teckningar, sparat deras saker. Även rosa är min färg )

      Radera
    3. på så saätt. jag sparar presentpapper och snören och klart att jag sätter upp teckningar!

      Radera
  2. Feelgood kan verkligen ibland innehålla mycket svärta, mer än man ibland förväntar sig, men oftast med en positiv upplösning... väl? :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. har inte kommit till slutet ännu, men det kommer att bli känsligt. hoppas att det inte förstör resten

      Radera
  3. Fågelburen började jag lyssna på, men jag är värdelös när det gäller att behålla uppmärksamheten. Får nog läsa den istället.

    SvaraRadera
    Svar
    1. kan tänka mig att det går lättare att läsa Fågelburen. tidsplanen skiftar ofta till exempel

      Radera
  4. Jag tyckte verkligen om Fågelburen men den är nog också den mörkaste av hennes böcker (av de jag läst). Det är nog just därför som jag tyckte om den så mycket.

    SvaraRadera
    Svar
    1. nu är jag på de allra sista sidorna och jag hoppas verkligen att den håller hela vägen

      Radera
  5. Lisa Jewell är en författare som har funnits på min nyfiken-på-lista ett bra tag nu. Kanske dags att göra något åt det snart.

    SvaraRadera
    Svar
    1. jag har också varit lite nyfiken och nu gjorde jag slag i saken

      Radera
  6. Fågelburen har jag läst, annorlunda roman.

    SvaraRadera
    Svar
    1. ja, den var helt annorlunda än jag trodde

      Radera
  7. Fågelburen har jag kikat på men inte läst. Än.

    SvaraRadera
    Svar
    1. jag hade funderat länge innan jag kom
      till skott

      Radera
  8. Den boken har jag inte läst.

    SvaraRadera
  9. Lisa Jewell är jag nyfiken på.

    SvaraRadera
  10. Har någon bok av Lisa Jewell i bokhyllan, olästa!

    SvaraRadera
    Svar
    1. jag tycker att det finns annat som är intressantare

      Radera
  11. Jag brukar också oftast försöka blogga direkt.

    SvaraRadera
    Svar
    1. ja, åtminstone skriva och spara för att läsa igenom senare och evt ändra innan publicering

      Radera