fredag 11 oktober 2024

Fem en fredag v. 41 2024

elisamatilda: Fem en fredag v 41

 

  1. Vad är din favoritaktivitet att göra på hösten? sparka i lövhögar
  2. Vilken doft eller smak förknippar du mest med hösten, och har du något särskilt minne kopplat till den? Gråpäron
  3. Om du skulle planera en perfekt höstdag, hur skulle den se ut från morgon till kväll? Promenad, lunch, höstmarknad, afternoon tea, god middag.
  4. Vilket höstplagg är du mest förtjust i? En gammal, grön jacka som är varm, rätt i färg och ingången
  5. Har du någon höstritual eller tradition som du ser fram emot varje år? Konserter

14 kommentarer:

  1. dottern och jag ska i november gå på Christamas tea på ett slott

    SvaraRadera
  2. Konserter låter som en underbar tradition....
    Å sparka i lövhögar älskade jag som barn, men varför inte göra som du? Man blir som barn på nytt kanske....
    Ha en härlig fredag å sparka på....

    SvaraRadera
    Svar
    1. jag tänker verkligen fortsätta att sparka höstlöv. gillar att plaska i pölar också. men stövlarna sominte läcker

      Radera
  3. japanska Nihon Hidankyo tilldelas Nobels fredspris

    SvaraRadera
    Svar
    1. tack för påpekandet. har sprungit runt på Stockholms museer idag och visste inget om detta. men roligt!

      Radera
  4. Jag älskade att sparka i lövhögar som barn, kanske man borde återuppta den aktiviteten? det har ju mer handlat om att räfsa ihop dem på senare år ...

    SvaraRadera
    Svar
    1. en kan först räfsa ihop dem och sedan sparka ut dem. tor att det är nyttig motion för kropp och själ

      Radera
  5. Vi är fler som älskar lövhögar! Det prasslar så gott! Det är svårast att klä sig nu i mellantiden mellan höst/vinter. Trevlig helg!

    SvaraRadera
    Svar
    1. det doftar gott när en sparkar i lövhögarna också. fullständigt omöjligt att klä sig lämpligt så här års

      Radera
  6. Låter som en härlig höst!

    SvaraRadera
    Svar
    1. just nu avnjuter jag en bit höst i Stockholm

      Radera
  7. Sparka i lövhögar är det länge sedan jag gjorde. Det kan bero på regn, och då lägger sig löven platt så att säga.
    Gråpäron fick jag googla. Varför är de gula då? ;-)

    SvaraRadera
  8. gråpäron är väldigt grå och lite knottriga. väldigt goda så länge de inte blivit för mogna

    SvaraRadera