lördag 18 februari 2023

Veckans mening v. 7 2023

MIN

Robert på bokbloggen Mina skrivna ord: Veckans mening v. 7: "Varje lördag presenterar jag en mening från boken jag läser. En mening som har fått mig att stanna upp. Den kan vara humoristisk, men den kan även vara allvarlig. En mening att lägga några sekunder på."

"Vet du vad, säger Arild, ibland har saker och ting rullat på rakt fram så länge att ingen märker när man ändrar riktning." Ur Hemma av Judith Hermann

Veckans bonus:

Mitt liv har varit fyllt
av problem som 
aldrig inträffade.

Mark Twain

6 kommentarer:

  1. Meningen skulle ha kunnat vara formulerad av den kloke (mitt i all dumhet) Nalle Puh.

    Mark Twains mening är verkligen på pricken!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nalle Puh är tidernas filosof! jag kunde inte låta bli att ta med Mark Twain som jag stötte på i något kurssammanhang

      Radera
  2. Två meningar som absolut liknar varandra! Sistnämnda skulle nog vara ypperlig för en tjänst på MSB. ;)

    SvaraRadera
  3. Mark Twain hade säkert platsat på MSB!👀

    SvaraRadera
  4. Tänk att så där tror jag att det kan funka ...

    SvaraRadera