onsdag 15 maj 2013

Tjocka böcker - lästa och olästa

HANNELE 
och
BOKMOSTER
har utmanat mig att berätta om två tjocka olästa böcker i min hylla och fem tjocka lästa.



Tjockast av de olästa är W. G. Sebald, Dikt, prosa, essä. 1084 sidor.

 
Som god tvåa kommer Witold Gombrowicz, Dagboken 1 - 3. 932 sidor.


Fem tjocka lästa:

En dramatikers dagbok av Lars Norén. 1680 sidor


Until I find you av John Irving. 1034 sidor.


Blonde av Joyce Carol Oates. 862 sidor 

En ängel vid mitt bord av Janet Frame. 840 sidor 



Midnattsbarnen av Salman Rushdie. 769 sidor

Utmaningen skickas vidare till

Bloggbohemen
Bokbunden
Violen
mimmimarie

ord och inga visor


8 kommentarer:

  1. Kul utmaning, jag antar den och svar kommer snart!

    SvaraRadera
  2. Rejäla tjockisar hos dig. Har inte läst en enda av dem!

    SvaraRadera
  3. Väldans! Rejäla tegelstenar. Midnattsbarnen funderade jag på att köpa häromdagen, men avstod.

    SvaraRadera
  4. kul, Violen!

    men då fick du några tips, Lena! jag kan verkligen rekommendera alla fem!

    spring tillbaka och köp Midnattsbarnen, Hannele!
    den var helt fascinerande

    SvaraRadera
  5. http://violensboksida.bloggplatsen.se/2013/05/16/9844599-utmaning-tjocka-bocker-lasta-och-olasta/

    SvaraRadera
  6. Ja det blir väl en tjockis till i sommar, hoppas jag.
    Fina tegelstenar du hade
    Mia

    SvaraRadera
  7. Var tvungen att springa o kika i min egen Midnattsbarnen - tyvärr bara 496 sidor i min upplaga ;) Blonde har jag kvar att läsa, har faktiskt blivit lite mer sugen på tegelstenar efter den här utmaningen!

    SvaraRadera
  8. tack, Mia! tjockis i sommar blir Agaat av van Niekerk. vi har läxa över sommaren i läsecirkeln

    jag håller med dig, Bokmoster, man har fått ett flertal tips om tegelstenar som lockar till läsning i och med den här utmaningen

    SvaraRadera