fredag 20 mars 2020

Fem en fredag v. 12

elisamatildas fem en fredag:

1. Vad väntade du senast på?
Att promenaden skulle ta slut. Att promenera mållöst är det tråkigaste jag vet.

2.Är du den som får vänta eller blir väntad på?

Jag är alltid i god tid vad det än gäller. Behöver ställtid.

3. Vad gör du vid ett tomt övergångsställe när det är rött?

Då går jag över. För det mesta. Om det är väldigt tomt.

4. Låter du folk gå före dig i en kö?

Om jag har en full varukorg och den som står efter mig har en liten vara eller två så kan jag vara ädelmodig och låta vederbörande gå före. Annars inte.

5. Hur är ditt tålamod gällande telefonköer?

Ibland förväntar jag mig kö och då väntar jag snällt. Men om jag sitter där och väntar och finner att jag plötsligt är bortkopplad

17 kommentarer:

  1. Jag tycker att det verkar som om vi är ganska eniga när det gäller väntande.
    Ha en skön helg!
    /Ingrid

    SvaraRadera
    Svar
    1. ja, många har svarat ungefär detsamma

      Radera
  2. promenader är tråkiga men jag måste...

    SvaraRadera
    Svar
    1. jag också. om jag har ett mål är det mycket lättare

      Radera
  3. Fastnar på femman här. Visst blir man förbannad när man blir bortkopplad efter att man väntat en evighet. Ettan, tvåan, trean och fyran är vi helt överens om.

    SvaraRadera
    Svar
    1. ja, det är inte hälsosamt när en blir bortkopplad. det höjer blodtrycket

      Radera
  4. Det är som när man är ute med elever på friluftsvandringar. I slutet vill man bara att det ska ta slut.

    SvaraRadera
  5. Har du egentlig tenkt over hvor mye av livet vi bruker på å vente på andre, vente på at ting skal skje? Vente på at det blir kveld så en får lagt seg, vente på at det skal bli morgen og på tide å stå opp...

    SvaraRadera
    Svar
    1. visst är det så! hela livet är en enda väntan. ibland är jag så kaffesugen när jag lägger mig på kvällen att jag bara önskar att det ska bli morgon snart

      Radera
  6. Lugnast att vara ute i god tid, varför stressa i onödan om man inte behöver. Promenader kanske har lite att göra med var man promenerar, vad man har att betrakta längs vägen liksom, t.ex. vårtecken, små sällsamheter i naturen, rådjur, katten som skall följa med och på olika sätt visa sig på styva linan under vägen... allt sånt gör promenader underhållande tycker jag. ;)

    SvaraRadera
    Svar
    1. jag går helst i skogen. idag blev promenaden bättre. solen sken och vi kunde se och höra fåglar och vatten. någon katt som kan leda promenaden har vi inte längre vi inte l

      Radera
  7. Här är vi rätt överens, tror jag!

    SvaraRadera
  8. Men vad säger du? Gillar du inte att promenera? Jag går rätt planlöst flera gånger per dag, låter jycken bestämma både väderstreck och takt! Ha en fortsatt fin helg

    SvaraRadera
    Svar
    1. jag tror att det promenaden blir annorlunda med en hund. idag var promenaden trevligare. solen sken vi kunde se och höra fåglar av olika slag

      Radera
  9. Där är vi olika jag älskar mållösa promenader där man bara för njuta av att se sig omkring :)

    SvaraRadera