tisdag 12 december 2017

Veckans topplista v. 50 - Röda bokomslag

Idag vill jag se era finaste bokomslag där rött är den dominerande färgen, säger Johanna om Veckans topplista. Jag har valt rött som framträdande färg mera.
Och det blev med anknytning till jul.
Bakre raden: A merry Christmas & other Christmas Stories av Louisa May Alcott.
Berättelser i juletid i urval av Ylva Lindh
Christmas at Thompson Hall & other Christmas Stories av Anthony Trollope
Främre raden: Jul i det lilla bageriet på strandpromenaden av Jenny Colgan
Mistlar och mord. Fyra julmysterier av P D James

24 kommentarer:

  1. Svar
    1. tack, Hannele!har inte gjort så stora föranstaltningar ännu

      Radera
  2. Jul i det lilla bageriet vill jag läsa. Jättefina röda omslag!

    SvaraRadera
    Svar
    1. ja, den är väldigt julig. domherrarna ute vid fågelbordet är också röda

      Radera
  3. Vad fina de är! Speciellt de två med fåglar i bakre raden!

    SvaraRadera
    Svar
    1. de är nog allra vackrast, det håller jag med dig om

      Radera
  4. Svar
    1. det är roligt med fina julböcker att ta fram år efter år. och kanske då och då lägga till någon ny

      Radera
  5. Jättefina röda och juliga omslag.

    SvaraRadera
    Svar
    1. tack, Lena. ska se om jag hittar någon ny i år också

      Radera
  6. Colgans bok har jag köpt, men den får vänta till nästa jul.

    SvaraRadera
    Svar
    1. jasså! vad läser du i jul då?

      Radera
    2. Problemet är mer att jag inte läst boken innan, sommaren på bageriet, och den vill jag inte läsa nu på vintern så det får bli förskjutet ett år :)

      Radera
    3. ordning och reda! du är klok och disciplinerad!

      Radera
  7. (köpte Branteviks sill på Willys idag)

    SvaraRadera
    Svar
    1. ska bli spännande att höra vad du tycker om den. då blev det ingen resa till London!

      Radera
  8. Snygga omslag och fin julig inramning!

    SvaraRadera
    Svar
    1. tack, Bokdamen, kul med fina julböcker. tänker spä på förrådet

      Radera
  9. Så juliga och röda, fina omslag!

    SvaraRadera
    Svar
    1. jag är förtjust i de här böckerna i rött, grönt och guld

      Radera
  10. Vilka fina och juliga böcker.Har inte läst någon av dina böcker. Men andra böcker av Alcott och Colgan.

    SvaraRadera