torsdag 27 april 2017
Helgfrågan v. 17
Mias helgfråga: Vad tror ni förlagen vinner på att ge oss bokbloggare recensionsexemplar? Tipsa gärna om en bok ni tror inte fått så mycket uppmärksamhet om det inte vore för oss bokbloggare.
Jag tror att förlagen har mycket att vinna på att skicka ut recensionsexemplar. Det blir ju massvis med gratis reklam, ja, eller till kostnaden av en bok. Bokbloggare läser ju andras bloggar, får tips, läser, skriver och bollen är i rullning. I regel talar ju bokbloggarna med människor omkring sig också och så blir det pr medelst mun-till-mun-metoden också. En mycket effektiv metod det också. En debutbok som jag tyckte formligen bars på en mäktig våg av fullständigt överväldigade bokbloggare - mig själv inberäknad - var Någonstans brister himlen av Erika Olofsson Liljedahl. Jag visste inte att boken fanns när den kom ifrån Historiska Media som en lika oväntad som glad överraskning. Ännu gladare blev jag sedan under läsningen.
Prenumerera på:
Kommentarer till inlägget (Atom)
blir nyfiken på Någonstans brister himlen
SvaraRaderajag blev helt överraskad över hur bra den vara
RaderaJag håller med och är jättenyfiken på boken.
SvaraRaderaläs den! den är så fin
RaderaRiktigt bra bok! Jag blev så överraskad över hur skickligt hon berättade historien. Håller med om att bloggarna har gett henne mycket (välförtjänt) beröm.
SvaraRaderajag läste mängder av mycket uppskattande bloggar
RaderaNågonstans brister himlen var verkligen en bra bok.
SvaraRaderafantastisk debut
RaderaGratis reklam skadar aldrig och det märker man även att andra har börjat med. Inom hundvärlden så finns det vissa som är stora på instagram som får skickat hundgodis till sig för att visa upp det.
SvaraRaderadet kan jag tänka mig! jag tror att bokbloggarna känner sig fria att säga vad de verkligen tycker
RaderaEtt tag kändes det som att alla läste Någonstans brister himlen :)
SvaraRaderaprecis så var det. och alla var lika positiva. jag tror inte att jag läste någon som var negativ
RaderaDen boken känner jag inte igen men har säker sett den. Omslaget gör att jag inte fastnar för den.
SvaraRaderaomslaget är lite intetsägande
RaderaSå sant. Det är väldigt bra reklam :)
SvaraRaderajag tror att bloggarna betyder en del på pr- fronten
RaderaJag har inte läst boken men sett den lite här och var. En får verkligen mycket tips om böcker som bokbloggare och det är kul att läsa bokbloggares omdömen, recensioner.
SvaraRaderaja, verkligen! den här har knappast varit synlig på någon av de större tidningarnas kultursidor
RaderaJag har ännu inte läst boken men den är en av väldigt många som jag fått nys på just via bokbloggare. Jag tror nog att jag lätt hade missat den annars. Nu står jag i kö för den på biblioteket =)
SvaraRadera"mitt" närmsta bibl har inte köpt ens, men i grannkommunen hopar sig reservationerna
RaderaNågonstans brister himlen är ett praktexempel tycker jag. Vem hade annars känt till den boken?
SvaraRaderaeller hur! de känns roligt att kunna puffa för den som är så bra. klokt att Historiska Media att skicka ut
RaderaOch den har jag missat helt!
SvaraRaderamen nu vet du!
RaderaVerkar ju riktigt bra! Tack för tipset, kommer absolut att läsa den. :)
SvaraRaderaden överraskade verkligen, tycker jag
RaderaJa, den har verkligen synts på många bloggar.
SvaraRaderainte utan anledning. inga stora tidningar har skrivit om den dock
RaderaDen boken har jag inte läst.
SvaraRaderadet kan du gott göra, Lena. den är bra
RaderaMun-mot-mun-metoden är oslagbar. Tänk de gånger man kommit samspråk med nån annan kund i en bokhandel och bytt lästips!
SvaraRaderaja, det är en fantastisk metod i all sin enkelhet
Radera