tisdag 12 juni 2018

Kulturkollos veckoutmaning: Sex snabba om öar

Kulturkollo: Öar förekommer ju i alla sammanhang, film, TV, musik mm men vilka är egentligen era favoriter? Denna vecka vill vi på Kulturkollo veta allt om era relationer till öar så här har vi sex snabba på temat för att göra en enkel liten gallup:

Semester: Gotland eller eller Sicilien
Ännu hellre Okinawa

Musik: Irländsk folkmusik eller Japan-pop?

Drink: Cuba libre eller Manhattan?

TV: Shetland eller Skärgårdsdoktorn?

Film: The Island eller The Island of Dr Moreau?

Litteratur: Robinson Crusoe eller Flugornas herre?

9 kommentarer:

  1. Svar
    1. jasså? det var väl i så fall klokt av mig?

      Radera
    2. nästa lika bra smak som jag har ❤️

      Radera
  2. Själv föredrar jag Flugornas herre.:) Men du, Okinawa men Irländs folkmusik?:)

    SvaraRadera
    Svar
    1. jag föredrar i själva verket varken Defoe eller Golding. Anna Karenina bättre. ja, jag vet det där med Japan, men det får vara någon måtta på vad en ska stå ut med

      Radera
  3. Jag vet egentligen ingenting om japansk pop, men det känns som att det räcker med att jag har en 19-årig dotter som spelar koreansk popmusik...

    SvaraRadera
    Svar
    1. jag tror att det räcker med den koreanska popen, japanerna brukar vara intresserade av svensk elektronika

      Radera
  4. Sicilien skulle också vara kul att besöka även om jag valde Gotland den här gången.

    SvaraRadera