fredag 15 juni 2018

Helgfrågan v. 44

Mias bokhörna:
Tänker du läsa några serier i sommar? Deckarserie eller romanserie?

Svar: Jag tänker äntligen göra slut på Elina Ferrantes Neapel - kvartett. Har sista delen, Det förlorade barnet, kvar.

Bonusfråga: Det är många festligheter på gång så här års. Vad brukar du bjuda på när du ska bjuda på något gott?

Det blir varmrökt lax dubbelfilé.  Smaksättning: Chili-lime  eller kryddmix citrus från Martins Rökeri i Yngsjö; dillstuvad nypotatis och vitt vin. Efterrätt: Jordgubbspaj.

16 kommentarer:

  1. gott, det bjöd min lillebror förra helgen

    SvaraRadera
    Svar
    1. det är ett säkert kort. alla gillar. till och med barn

      Radera
  2. Neapel-kvartetten vill jag ju också läsa klart! Har två delar kvar.

    SvaraRadera
    Svar
    1. har lyckligtvis bara en. det har faktiskt gått ganska trögt

      Radera
  3. Jag har tänkt påbörja Ferrantes serie i sommar.

    SvaraRadera
    Svar
    1. det är väl ett lämpligt sommarprojekt!

      Radera
  4. Lax gott på alla sätt och vis. Lagt av planerna på att läsa Ferrantes serie, trots hypen som blev.

    SvaraRadera
    Svar
    1. lax kan vara väldigt gott. vi läste första delen av Ferrantes serie i bokcirkeln och sedan fortsatte jag. jag tror att det var del tre som jag tyckte var intressant

      Radera
  5. Åh, kommer gärna till dig på fest då ;)

    SvaraRadera
  6. Låter/ser gott, fast jag inte äter fisk, resten skulle jag inte tacka nej till ;) Ferrantes serie gillade jag.

    SvaraRadera
    Svar
    1. ajajaj! om en inte äter ordentligt av huvudrätten blir det ingen efterrätt! och det ska ätas grönsaker också!

      Radera
  7. Ferrantes serie har jag kvar. Lax är aldrig fel.

    SvaraRadera