torsdag 21 juni 2018

Helgfrågan v. 25


Mia på bloggen Mias bokhörna frågar om vi följer någon Booktuber.
Det gör jag inte.

Och så undrar hon hur vi tänker fira midsommar. 
Det blir med sill, gräddfil, gräslök, nypotatis med dill, öl och evt en liten nubbe och jordgubbar. Så blir det fotboll och läsning för resten. På midsommardagen möter Sverige Tyskland. Oliiiiiidligt spännande! På söndagen ska jag lyssna på kulturjournalisten Ulrika Knutson som ska tala om Kvinnan och demokratin. Hon kommer bl. annat att berätta om Fogelstadsgruppen, Moa Martinson och Elin Wägner. Också spännande fast på ett annat sätt.

20 kommentarer:

  1. Låter som en synnerligen trevlig helg. Själv tänkte jag inte längre ön till midsommarafton men resten av helgen tänkte jag ägna åt läsning och hemmafix. Plus hälsa på vår hundvalp som vi får hem om 2,5 v.

    SvaraRadera
    Svar
    1. vi hoppas på en trevlig helg. jag är väldigt sugen på en hund också. vilken sort?

      Radera
  2. huvudsaken att en får göra som en vill
    Trevlig midsommar! ❤️

    SvaraRadera
    Svar
    1. göteborgaren Ulrika Knutson skriver bra saker i Göteborgs-Posten

      Radera
    2. jag gillar Ulrika K. har lyssnat på henne tidigare. och läst. trevlig midsommar!

      Radera
  3. Booktubers är verkligen inte min grej. Blir så rastlös av att inte kunna "skumlyssna". Ha en trevlig midsommar!

    SvaraRadera
    Svar
    1. måste leta upp någon och testa. trevlig midsommar till dig också!

      Radera
  4. har du sett den japanska Det blåser upp en vind, tre timmar kvar:
    https://www.svtplay.se/video/18236586/det-blaser-upp-en-vind

    SvaraRadera
    Svar
    1. jag såg den filmen för ett par veckor sedan, den var väldigt fin och de talade så långsamt att jag ibland förstod vad de sade!

      Radera
  5. Å, spännande. Jag är verkligen inte fotbollsintresserad, men Sverigematchen vill jag se, med ett halvt öga i alla fall.

    SvaraRadera
    Svar
    1. jag är bara fotbollsintresserad när det spelas VM. Sverigematchen blir en nagelbitare

      Radera
  6. Låter som en trevlig midsommar!Inte intresserad av fotboll men när Sverige spelar så är jag lite som Villa Freja, kollar iaf med ett halvt öga.....

    SvaraRadera
    Svar
    1. ja, det kan nog bli trevligt trots blåst och kyla. ja, Sverige/Tyskland är som gjort för att en ska få magknip och inte våga titta

      Radera
  7. jag förstod när de talade tyska...

    SvaraRadera
  8. Fotboll på midsommardagen lär göra Sverige lugnare än vanligt. Får se vad som händer.

    SvaraRadera
  9. Kopierar din lunch men hoppar nubben. Det blir ett glas vin eller två till kvällen istället.

    SvaraRadera
  10. Läsning är nånting som jag också ska ägna mig åt den här helgen.

    SvaraRadera
  11. Någon fotboll blir det inte här - men det är klart det är spännande när Sverige spelar.

    SvaraRadera
  12. Det låter som det varit en bra helg.

    SvaraRadera