lördag 19 februari 2022

Veckans mening v. 7 2022

MIN

Robert på bokbloggen Mina skrivna ord driver en lördagsutmaning som han kallar Veckans mening. Vi ska bjuda varandra på en mening som fått oss att av någon anledning stanna upp i läsningen. Min mening kommer från sidan 52 i I munkens skugga av Helena Thorfinn.

" Men bortsett från den dominerande pagoden var Yangon lik alla andra heta, fuktiga asiatiska städer, städer där det växte skyskrapor ur förmultnad djungel och där människorna alltid var för många."

4 kommentarer:

  1. Har bara läst Thorfinns debut men den gillade jag.

    SvaraRadera
    Svar
    1. den har jag också läst och gillat. hon kan sina miljöer

      Radera
  2. Påtaglig miljöbeskrivning. Inte så förtjust i städer öht egentligen, oavsett om där skulle finnas fukt och skyskrapor eller inte.

    SvaraRadera
    Svar
    1. de beskrivna städerna verkar inte så tilltalande. men bilden är väldigt talande

      Radera