torsdag 10 februari 2022

Helgfrågan v. 6 2022


Mias bokhörna: Helgfrågan v. 6: Vilken bok var så dålig att du inte kan rekommendera den?

Jag kan inte erinra mig någon bok som jag skulle avråda någon annan ifrån att läsa. Jag vet bara några böcker som jag inte alls tyckte om om som jag därför inte läste ut. Men  bara därför kan jag inte säga att någon annan inte skulle läsa dem. Jag började på Fifty shades of grey och gillade den verkligen inte alls. Jag vill inte ha tråkigt när jag läser. Jag uppskattar övertygande karaktärsskildringar, bra miljöskildring och intressant tidsskildring. Jag hade svårt för Öhrlund & Butlers Grannen med allt våld och alla fyrkantigt skildrade personer. Antingen svart eller vitt. Och jag gillar inte kriminallitteratur där det raljeras med offren. Virginia Andrews böcker gillade jag inte. Inte Margit Sandemo heller.  Något bättre svar har jag inte att ge.

10 kommentarer:

  1. Jag läste ett par böcker av Virginia Andrews för säkert 30 år sedan. De finns kvar i bokhyllan. Jag har för mig att jag gillade dem, men har ingen aning om vad jag skulle tycka om dem idag.

    SvaraRadera
    Svar
    1. jag tror att jag läste en del eller åtminstone del av del. sedan blev det inte mer

      Radera
  2. Läste "Fifty Shades" övertygad av Linn Ullman som sa i en intervju att hon läst den för att hon ville veta vad det var folk blev så förtjusta i. Jag köpte det argumentet men oj, en så totalt osannolik historia! Läste naturligtvis inte följande delar.

    SvaraRadera
    Svar
    1. jag läste en del av första delen men den var för trist så det fick vara

      Radera
  3. Det kan väl vara så att man inte alltid minns vad man tyckte om. Fifty Shades of Grey är en serie jag sannolikt aldrig kommer läsa.

    SvaraRadera
    Svar
    1. ja, jag minns vad jag tyckte. har i alla fall försökt läsa Fifty Shades of grey

      Radera
  4. Inte läst någon av författarna du nämner, och kommer nog inte att göra det heller.

    SvaraRadera
    Svar
    1. nej, jag kan ju tycka att det inte finns någon anledning

      Radera
  5. Fifty shades of grey läste jag inte ens, alla sa den var kass.

    SvaraRadera
    Svar
    1. men alla tyckte inte att den var kass. jag gav den en chans. och jag tyckte att den var kass...

      Radera