lördag 12 februari 2022

Veckans mening v. 6 2022

 MIN 

Robert på bokbloggen Mina skrivna ord har en lördagsutmaning  som han kallar Min mening. Vi delar med oss av en mening vi av den ena eller andra anledningen stannat upp inför i vår läsning. 

Min mening v. 6 kommer ifrån s. 181 i Sly av Sara Strömberg.  "Att stå nedanför okända huskroppar och främmande människors lägenhetsfönster, kanske för att man behövde fundera eller för att man väntade på någon, gjorde man bara i storstäderna, inte i Ånn."                             

6 kommentarer:

  1. Jag har läst Sly, men den meningen minns jag inte. Bra bok i alla fall.

    SvaraRadera
    Svar
    1. jag gillar det jag läst och det är ganska mycket

      Radera
  2. Spännande mening, speciellt då jag alltid tittat in så där till folk och det känns som typiskt "byigt" ��

    SvaraRadera
    Svar
    1. här var det snarast lite illavarslande. vid jul är det kul att kika in i andras fönster

      Radera