fredag 22 april 2016

Bokbloggsjerka 22 - 25 april

Annika undrar i sin BOKBLOGGSJERKA 22 - 25 april:
Vad är du mest sugen på att läsa just nu (oavsett om du har boken/novellen/dikten/etc. i din ägo eller ej).
Lätt som en plätt. Jag väntar otåligt på Avd. för grubblerier av Jenny Offill.
Så många pålitliga personer har sagt att jag måste läsa den. Den handlar om en kvinna som har som plan att bli ett konstnärsmonster. Mycket mer vet jag inte. Och jag står i bibliotekskön (tills tålamodet tryter och jag köper den).
En annan bok som jag är väldigt sugen på och som jag däremot just hämtat hem ifrån biblioteket är H som i hök av Helen Macdonald. Jag har förstått att den innerst handlar om hennes sorgearbete efter faderns bortgång.
 

45 kommentarer:

  1. Hoppas du kommer tycka om H sm i hök! :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. det tror jag. den verkar väldigt intressant

      Radera
  2. Är nyfiken på båda dessa.

    SvaraRadera
  3. H som i hök verkar bra tycker jag! :)

    SvaraRadera
  4. Jag är lite nyfiken på båda böckerna. :)

    SvaraRadera
  5. H som i hök har jag blivit nyfiken på :)

    SvaraRadera
  6. H som i hök är jag lite nyfiken på :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. jag får åberopa vård av TBR - hög för att klara av allt jag vill läsa på en gång

      Radera
  7. Om du inte har läst Schepp och Sarenbrant så gör det :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. nej, jag har ju inte det. men jag tror att jag kanske skulle göra det. många talar om dem, liksom Siri Petterssons trilogi

      Radera
  8. H som i hök skulle jag också vilja läsa.

    SvaraRadera
    Svar
    1. tror att den är något utöver det vanliga

      Radera
  9. Jag har inte läst något av dem men jag hoppas att du får trevliga lässtunder med dem.

    SvaraRadera
    Svar
    1. det hoppas jag också. med början imorgon

      Radera
  10. Avd. för grubblerier är i alla fall en bra och intresseväckande boktitel.

    SvaraRadera
    Svar
    1. vet verkligen inte mycket om dem men flera pålitliga personer har rekommenderat den

      Radera
  11. Båda böckerna står på min önskelista. Böckerna verkar välskrivna och jag gillar att läsa den här sortens böcker som kräver litet eftertanke och gör att man fortsätter att fundera på den lång tid efter att de är utlästa. Böcker om psykologiska livsresor.

    SvaraRadera
    Svar
    1. har börjat lite i hökboken och den är mycket intressant både rent personligt och vad det gäller arbetet med höken

      Radera
  12. Har i alla fall hört talas om båda böckerna, men har inte (ännu) funderat närmare på om jag vill läsa eller ej.

    SvaraRadera
    Svar
    1. nej, tyvärr måste en ju välja. så många böcker, så lite tid

      Radera
  13. Jag har sett båda böckerna på bloggar och då blir man lite nyfiken.

    SvaraRadera
    Svar
    1. de är högintressanta enligt min mening. har läst en bit i Macdonald

      Radera
  14. Köar på Avd. för grubblerier just nu - är väldigt nyfiken på den.

    SvaraRadera
    Svar
    1. jag tror också att den är något utöver det vanliga

      Radera
  15. Båda dessa böcker är jag också riktigt nyfiken på :) Kanske lite särskilt på H som i hök.

    SvaraRadera
    Svar
    1. höken är snart utläst. den är så intressant och spännande

      Radera
  16. Blev minsann lite nyfiken jag också.

    SvaraRadera
  17. Känner till båda böckerna, och lite intresserad har man ju blivit av all uppmärksamhet de fått.

    SvaraRadera
    Svar
    1. tror att uppmärksamheten är berättigad i de här fallen

      Radera
  18. H som i Hök har jag hört talas om.

    SvaraRadera
  19. Jag vill väldigt gärna läsa Avd. för grubblerier, blir kul att höra vad du tycker om den.

    SvaraRadera
  20. Avd. för grubblerier dyker upp överallt nu! Ska se till att läsa den snart :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. ja, den är överallt, verkligen. folk pratar om den och det skrivs om den

      Radera
  21. Det finns så många böcker man vill läsa. :)

    SvaraRadera