söndag 28 november 2021

Veckans mening v. 47 2021

 MIN


 

 

  

Robert på bokbloggen Mina skrivna ord har en lördagsutmaning som han kallar Veckans mening. Vi väljer en mening ur något vi just läser och delar med oss. Min mening denna veckan kommer ur kvinnor jag tänker på om natten av Mia Kankimäki. Översättning Camilla Fröstell. W&W förlag.

"Kyoto. Mitt välbekanta härbärge i sluttningen nedanför Yoshidayama ser likadant ut som tidigare och Kim har gjort i ordning mitt rum med tatamigolv där jag har tillbringt ett år av mitt liv".

6 kommentarer:

  1. Var tvungen att kolla tatamigolv. Något slags japanskt golv, lite mjukt, för att utöva kampsporter på?

    SvaraRadera
    Svar
    1. allt annat än mjukt. man sover på tatamimattan

      Radera
  2. Svar
    1. ja, lite lätt. men det blir snart hemtamt.

      Radera
  3. De finns tydligen att köpa på Ellos :)

    https://www.ellos.se/karup-design/matta-tatami/1580410-01?extcmp=01_SE_SEM_G4&gclid=Cj0KCQiA7oyNBhDiARIsADtGRZZl3eERFWwXNlXlwcUPOJqLSPvExwYn85L3QSZpsEp3pK2u7QCXJmMaAiUXEALw_wcB&gclsrc=aw.ds

    SvaraRadera