fredag 19 november 2021

Fem en fredag v. 46 2021: Riktning

 
1. Vad är något du kommit över?
Igår kom jag över två vackra fårskinn av gotlandsfår
 
2. Vad har du precis avklarat?
Fem en fredag v. 46 
 
3. När gjorde du senast ett avsteg?
Igår kväll när jag åt flera chokladbitar fastän jag bara skulle haft en. Men chokladen var så ny och fräsch att jag hoppade över skaklarna. Ingen ursäkt bara en förklaring. Usch, så dumt!
4. Vad har du på gång?
Mer än jag egentligen vill tänka på, till exempel tre yllebroderier och en stickning.
  
5. När läste du senast en vägbeskrivning? Det gör jag ganska ofta, senast till Gräsljunga gård där fårskinnen kommer ifrån.

20 kommentarer:

  1. Svar
    1. ja, det är det. inteför att jag hinner så mycket, men det ligger i alla fall där och ser trevligt ut

      Radera
  2. Det blir ikke mye håndarbeide på meg lenger, det er så mye annet å ta seg til.

    SvaraRadera
    Svar
    1. det blir inte mycket här heller. men ibland lyssnar jag och broderar

      Radera
  3. En måste få unna sig lite annars blir det trist brukar jag tänka när en extra bit choklad slinker ner…Handarbeta är säkert roligt för den som gillar att hålla på, inte riktigt min grej.

    SvaraRadera
    Svar
    1. jag tycker också att en får unna sig något. jag gillar att göra något med händerna ibland

      Radera
  4. Grattis till fårskinnen:-) Hoppas du får användning av dom även under vintern, eller just när det är kallt. Funderar också över att köpa åtminstone ett för att kunna njuta på balkongen även under vintern. Okej, jag har infravärme också.
    Vägbeskrivningar letar jag ofta fram på ¨Google Maps och/eller hitta.se. Det är kul att veta var orter, vägar och sjöar med mera ligger någonstans.

    SvaraRadera
    Svar
    1. fårskinnen är till barnbarnen. min syster och jag hade var sitt när vi var små och jag har alltid tänkt att barnbarnen skulle få

      Radera
  5. Du är en handarbetsjunkie! Gillar man choklad så får man väl njuta av det? Inget att gräma sig över, det ska vara gott att leva

    SvaraRadera
    Svar
    1. handarbetsjunkie! nej, verkligen inte. men jag gillar att ta ett stygn då och då. eller sticka ett varv.

      Radera
  6. Fint med handarbeten. Jag har alltid ett par raggsockar på gång, men ingen brådska längre, som jag hade förr.

    SvaraRadera
    Svar
    1. nej, det får inte vara bråttom med något handarbete. det får ta hur lång tid som helst

      Radera
  7. Åh, vad kul att du broderar. Är du duktig? Jag har ju precis börjat, så det känns så himla spännande! Jag plockade faktiskt fram mina två fårskinn i veckan. Det var min pappa som hade dom på sätena i sin bil. Och nu har jag dom i mina två fåtöljer på vintertid. Jätteskönt!

    SvaraRadera
    Svar
    1. fårskinn är så fina. barnbarnen ska få.
      förr i tiden var jag duktig på att brodera. nu är jag inte så duktig, men jag tycker ändå att det är roligt

      Radera
  8. Jag mitt dumma fån trodde att fällarna kom från får på Gotland. Tänkte inte på att gotlandsfår finns över hela Sverige.....
    KRAM/Susie

    SvaraRadera
    Svar
    1. haha! nej egentligen är det ju lite konstigt med gotlandsfår i Skåne

      Radera
  9. Älskar fårfällar och har ett par men skulle gärna ha fler. Ibland lägger jag ett i sängen när jag har mycket ont i nacken och det känns lite bättre av den mjuka värmen.

    SvaraRadera
  10. de har en speciell värme och mjukhet. barnbarnen får var sitt i julklapp

    SvaraRadera
  11. Fårskinn är fina och så mjuka och mysiga. önskar jag hade mer tid till att handarbete, det är så avkopplande. Ha en fin söndag.

    SvaraRadera
  12. Va härligt med fårskinn, nu fick jag en idé till det kommande barnbarnet!
    Ha en fin kväll!

    SvaraRadera