onsdag 17 november 2021

Veckans kulturfråga v. 46 2021

enligt O: Veckans kulturfråga v. 46: Vilka är dina bästa tips för att överleva fram till julledigheten? Det är mörkt och regnigt, javisst. Och det är inte roligt att stiga upp tidigt på morgonen. Mycket roligare att sitta uppe sent på kvällen och titta på serier. Jag har liksom enligt O läst en deckare för första gången på länge. Men så var det Giles Blunt, Arktiska nätter också.
Tända ljus är alltid trevligt. Och jag har stoppat ljusslingor i glasburkar och fortsätter att leta efter veke till min lilla oljelampa som är så fin. Ett handarbete och en ljudbok är inte heller fel. Även om det är grått och vått är det inte kallt, så jag kan tänka mig en promenad och sparka i löven. Glögg och pepparkakor och saffransbröd är lyckligtvis inget jag är så begiven på. Men det finns ju annat.
 

6 kommentarer:

  1. ut måste man, en stund dagsljus, viktigt oman ska orka sova och samla krafter

    SvaraRadera
  2. För mig ramlar det på i vanlig ordning: promenad, bok, matlagning, lite hemmapyssel, sovmorgnar. M a o inte mycket till tips att komma med ...

    SvaraRadera
    Svar
    1. men du tänder väl lite ljus? det är ju så otroligt mörkt

      Radera