torsdag 18 november 2021

Helgfrågan v. 46 2021

 

Mias helgfråga v. 46: Lyssnar du på ljudböcker? Tipsa i så fall om någon bra.

Mycket till min egen förvåning har jag flera svar på den här frågan. Det är inte så länge sedan jag var ganska negativ till att lyssna på böcker. Radioföljetongen och promenader med lurar i öronen har fått mig att tänka om. Imorgon läser Björn Granath sista kapitlet av Kvinnan i svart av Susan Hill. Han läser jättebra.Sedan blir det noveller på följetongstiden. 6/12 börjar Paradiset nobelpriset i litteratur Abdulrazak Gurnah; Hans Mosesson läser.

Ett annat liv av Per Olov Enquist; inläst av författaren. Fantastisk.

Renegater av Klas Östergren; inläst av författaren. Visste inte att jag gillar Östergren!

Snöstormen av Vladimir Sorokin; inläst av Rolf Lassgård. Obeskrivlig! Absurd! Jag tar alla tillfällen att tjata om den.

 

6 kommentarer:

  1. lyssnar sällan, men bra läsare förgyller berättelsen

    SvaraRadera
    Svar
    1. det måste vara uppläsare som jag gillar annars får det vara

      Radera
  2. Snöstormen har jag läst (inte lyssnat), det passar säkert med Rolf Lassgård som inläsare!

    SvaraRadera
  3. Snöstormen måste jag testa att lyssna på

    SvaraRadera
    Svar
    1. den är helt otrolig! jag vill lyssna igen

      Radera