lördag 27 januari 2024

Veckans mening v. 4 2024

MIN  

"I spegeln ovanför kakelugnen ser hon, svagt belyst av det försvinnande dagsljuset, konturerna av den okända, som hon möter i speglarna var hon än slår upp sina bopålar, en gestalt som hon aldrig blir kvitt och aldrig blir klok på, aldrig riktigt får att stämma med sin inre människa."

Robert på bokbloggen Mina skrivna ord: "Varje lördag presenterar jag en mening från boken jag läser. En mening som har fått mig att stanna upp. Den kan vara humoristisk, men den kan även vara allvarlig. En mening att lägga några sekunder på." Min mening v. 4 kommer från Alberte och friheten av Cora Sandel.

6 kommentarer:

  1. Tyckte mycket om Alberte-serien när jag läste den!

    SvaraRadera
    Svar
    1. det gjorde inte jag. första gången i alltför ung ålder. denna gången gick det väldigt bra.

      Radera
  2. Jo, det yttre speglar inte alltid det inre. Tänker på det ofta för äldre som bär ett yngre jag inom sig.

    SvaraRadera
    Svar
    1. nej, sällan. tänker på det en stund varje morgon. nästan

      Radera