onsdag 10 januari 2024

Veckans kulturfråga v. 2 2024


enligt O: Veckans kulturfråga v. 2: Vilka riktigt bra filmer vill du tipsa om?

Jag tyckte mycket om Oppenheimer. Jag tyckte mycket om huvudrollsinnehavaren som spelades utmärkt av Cillian Murphy. Honom hade jag sett tidigare Netflix - serien Peaky Blinders, som jag gillade väldigt mycket. Vägvisaren av Akira Kurosawa från 1975 är en sovjetisk - japansk film som jag sett ett antal gånger. Den är helt fantastisk. När Sophia mötte Sylvain klassificeras visserligen som romantik och komedi, två genrer som jag brukar undvika, men på något sätt verkar den lite intressant ändå. Kommer i början av februari på biograferna. Hammarskjöld tänkte jag också se. Persbrandt som huvudrollsinnehavare är inte fel, tror jag, och Hammarskjöld var ju en oerhört intressant människa.

4 kommentarer:

  1. Vägvisaren skulle jag vilja se igen, passar nu på vintern, inget fel på romantik

    SvaraRadera
  2. Vägvisaren kan en se hur många gånger som helst. romantik är ganska tråkigt

    SvaraRadera
  3. Vägvisaren har jag faktiskt inte sett. Tack för tipset!

    SvaraRadera