söndag 21 januari 2024

En smakebit på søndag v. 3 2024

astridterese på den norska bokbloggen betraktninger håller i söndagarnas smakebitar. En väljer ett stycke av den bok en just läser och erbjuder andra bokbloggare att läsa. Utan spoilers, förstås. Sedan kommenterar en på astridtereses blogg så att andra bokbloggare hittar.

"Hilari är en pratkvarn som aldrig saknar ord. Han pratar så att det växer öron på lökarna och djuren flyr för att de blir så trötta på hans pladder. Men han är godhjärtad, annat kan man inte påstå. Inte ens Rei, en av grannarna, en rutten typ som kunde ha haft massor att säga om Hilari, som han har om alla. Att Hilari är en fjolla, som hänger i hasorna på den där jätten dagarna i ända. Tänk allt han skulle ha kunnat säga om grabbens pladder och vänner. Men i stället kommer Rei med korgar fulla med gröna bönor till Hilari. Jag har minsann sett dem tillsammans. Hilari frågar saker och Rei svarar som om han inte hade ont blod i ådrorna." 

Fler smakebitar HÄR

16 kommentarer:

  1. Okänd bok för mig. Tack för smakbiten!

    SvaraRadera
  2. låter som en tröttsam person men boken verkar intressant

    SvaraRadera
  3. Den här titeln känner jag igen. Så även den pladdrande människotypen. De är så utmattande, men de brukar vara oförargliga.

    SvaraRadera
    Svar
    1. jag tycker inte att han fick möjlighet att pladdra så mycket

      Radera
  4. Okänd bok för mig. Jag gillade smakbiten!

    SvaraRadera
  5. Känner igen titeln. Tack för smakbiten!

    SvaraRadera
    Svar
    1. boken är väldigt ny och den ploppar upp överallt

      Radera
  6. En spansk författare minsann. Inte varje dag man stöter på. Verkar vara en stor succe så jag får nog också ta och läsa denna märkvärdiga roman. Tack för smakbit!

    SvaraRadera
    Svar
    1. det är Tranans utgivning, förstås. det är helt klart en märkvärdig bok

      Radera
  7. Den här står i min hylla och väntar!

    SvaraRadera
    Svar
    1. jag har läst mera än hälften och gillar den mycket

      Radera
  8. Det var ännu en okänd titel för mig. Tack för smakbiten!

    SvaraRadera