måndag 15 januari 2024

Selfie v. 3 2024

Klimakteriehäxans Selfie v. 3 gäller Kungligt.

1. Har du besökt något slott som turist? Vilket i så fall, och vad tyckte du? Jag tycker väldigt mycket om Sofiero, till exempel. Och Hovdala slott.
2. Drömde du om att bli prins/prinsessa när du var liten?  Nej
3. Sitter svenska regentlängden kvar i minnet sedan skoltiden?  Ja, lite
4. Tittar du på tv när kungliga evenemang sänds? Om ja, berätta varför? Jag tycker faktiskt att det är riktigt intressant att både se och höra.
5. Har du läst brittiske prins Harrys självbiografi "Den andre" (Spare)? Om ja, vad tyckte du i så fall? Nej, det har jag inte, men evt gör jag det
6. Bör Carl XVI Gustaf avgå till förmån för sin dotter? Om ett par år kanske när barnbarnen blivit lite större

8 kommentarer:

  1. Kul att du hoppat på, kul att läsa dina svar. Återstår att se om någon av oss läser "Den andre"? Vi har ju The Crown att luta oss mot ...

    SvaraRadera
    Svar
    1. jag har lyckligtvis fler avsnitt av The Crown kvar

      Radera
  2. Sofiero och många andra slott i Skåne har jag besök

    SvaraRadera
    Svar
    1. jag tycker att det finns väldigt många som jag inte hört talas om ens

      Radera
  3. Så kul att du också hoppat på "Selfien":-)
    Alla bidrag som jag har läst hittills vill att kungen får sitta kvar. Bra, det tyckte jag med.
    Spare ska jag absolut köpa. Läste ”A royal duty” (2001) av Paul Burrell som handlade om prinsessan Diana. Boken var helt okej, så jag hoppas att Harrys bok också går att läsa.

    SvaraRadera
  4. jag tycker framför allt att Viktoria ska få tid med sina barn. jag läser nog Spare också

    SvaraRadera
  5. Jag vill gärna besöka både slott och herrgårdar, numera är jag inte bilburen och då blir inga såna ställen aktuella. Men en ambition ska jag ha, för det är intressant med de historiska miljöerna.

    SvaraRadera
    Svar
    1. visst är det intressant med det historiska. inte minst personhistorierna

      Radera