tisdag 16 januari 2024

Tisdagstrion v. 4 2024: Att älska


 Ugglan & Boken: Tisdagstrion v. 4: Att älska (i handling eller boktitel)


1. Dig ska jag älska av Kristina Lundström

Karin är gift med Pierre och bor i Paris. Hon är hemmafru och har det jättebra. Allt är välordnat, tryggt och trist. Men så möter hon sitt livs passion, den femton år yngre Lucien.


2. Skynda att älska av Alex Schulman

Allan Schulman var 57 år när sonen Alex föddes. Allan Schulman älskade sin bqrn över allt, men kunde få väldiga vredesutbrott som han själv glömde på fem minuter. Det tog många år innan Alex Schulman kunde återvänd till fqmiljens sommarstuga eftersom den förknippades så strakt med fadern.


3. Att älska livet mer än dess mening av Owe Wikström

Titeln kommer från Bröderna Karamasow. OW har sysslat mycket med Dostojevskij.OW frågar sig varför människor i vår tid är så rädda för allvar? Och varför måste allt vara så stort för att vara värt något?

14 kommentarer:

  1. fin trio, gillar Wikström och Schulman

    SvaraRadera
    Svar
    1. Wikström är väldigt kunnig på flera områden. Schulman skriver bitvis riktigt bra

      Radera
  2. Bra att bli påmind om Schulmans bok. Jag har länge velat läsa den, men det har inte blivit av.

    SvaraRadera
    Svar
    1. böckerna om föräldrarna tycker jag att han gjort riktigt bra

      Radera
  3. Fröken Christina16 januari 2024 kl. 15:57

    Jag har läst en del Wikström i min utbildning. Dock inte denna. Schulman har jag funderat på.

    SvaraRadera
    Svar
    1. jag är ingen vän av Schulman men en del av hans böcker gillar jag

      Radera
  4. Har bara läst Schulmans bok. Tack för tipsen om de andra två.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Kristina Lundström är väl inte så värst känd. men Owe Wikström har skrivit flera utmärkta böcker

      Radera
  5. Här är det också bara böcker som jag inte har läst.

    SvaraRadera
  6. Åh jag tyckte så mycket om Skynda att älska! De andra har jag inte läst, tack för tips!
    Mina finner du här
    https://boksuddis.wordpress.com/2024/01/16/1424/

    SvaraRadera
    Svar
    1. jag gillade både Skynda att älska och Glöm mig

      Radera
  7. Owe Wikströms bok låter intressant!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Owe Wikström är alltid intressant. och jag tycker bättre om att läsa honom än att lyssna på honom

      Radera