måndag 29 januari 2024

Selfie hemma hos. vecka 5 2024


Klimakteriehäxan: Selfie hemma hos

1Det tittar jag direkt på när jag kommer på mitt första besök i ett hem.   

Bokhyllorna och om de innehåller böcker eller prydnadssaker. Och i förekommande fall - vilka böcker

2. Det irriterar mig, såväl hemma hos mig själv som hemma hos andra 

Legobitar i hålfötterna

3. Det har jag onödigt många av.  Många skulle säga böcker. Själv skulle jag säga anteckingsböcker och kollegieblock

4. Vän av vita väggar eller ska det vara mönstrat?  Vita väggar eftersom bokhyllorna täcker väggarna. Här och där har jag klämt in någon tavla.

5. Den detaljen är viktig hemma hos mig.       Kakelugnen

6. Hur viktigt är det med växter hemma? Viktigt, men tyvärr har jag inga gröna fingrar

10 kommentarer:

  1. Ååå lyckos dig som har en kakelugn! Betyder att du bor i ett gammalt hus med själ och hjärta. Min selfie är klar, och publiceras imorgon.

    SvaraRadera
    Svar
    1. ja, gammalt hus. kakelugnen älskar vi. ska se efter din selfie imorgon

      Radera
  2. Skrattade när jag läste ditt inlägg, för jag kunde riktigt känna hur ont det gjorde när man trampade på en legobit. Då var det nära till svordomen!
    Så härligt med kakelugn! Tänk att sitta framför den med en god bok! Suck!

    SvaraRadera
    Svar
    1. en hinner inte varken ordna anletsdragen eller hejda utropet! kakelugnen är vi så glada för och använder mycket

      Radera
  3. Legobitar inte här för tillfället, barnbarnen har fått bygga på platser där man inte går. Ont om lediga väggar har vi också 🙂

    SvaraRadera
    Svar
    1. barnbarnen frågar inte. de går ner i källaren och hämtar upp alla miljoner legobitarna och så ligger de lite överallt till påsk! åtminstone

      Radera
  4. Jag har också hysteriskt gott om anteckningsböcker. Folk envisas med att ge mig såna i present, jag använder knappt någon sen jag slutade jobba!
    Legobitar gör skitont att trampa på, verkligen. Och har man kakelugn är den naturligtvis guld värd!

    SvaraRadera
  5. jag tänkte att jag kunde göra mig av med några, men de är så fina, så det blev bara en. jag antecknar en del när jag läser. ska fråga äldsta barnbarnet om hon vill ha. legobitar är förskräckliga. har beställt brasa till ikväll

    SvaraRadera
  6. Är det du eller barnbarnen som leker med lego? Skrattade gott när jag läste ditt svar:-)
    Anteckningsböcker har jag bara en enda, och den är i stort sett tom. Kollegieblock har jag inget kvar alls. Bra med bokhyllor som "tapet", man slipper tapetsera om så ofta;-)

    SvaraRadera
  7. Åh kakelugn, det har jag aldrig haft men alltid önskat mig! Bokhyllorna har fått stryka på foten när livsrummet minskat till 35 kvadrat. Men biblan har blivit mitt tillhåll ännu mer än förut, så jag klarar mig.

    SvaraRadera