måndag 11 mars 2024

Boktriss v. 11 2024: Bokstaven K

Mias bokhörna: Boktriss v. 11: Bokstaven K

Manlig karaktär: Morbror Knuts sorgsna leende av Katarina Kieri. Karla är den unga berättaren. Karla kan både spotta och svära. En underbar bok.

Kvinnlig karaktär: Birgitta och Katarina av Alexandra Coelho  Andhoril handlar om den heliga Birgitta och hennes svårigheter att vara en bra maka och mor. Särskilt svårt hade hon att vara mor åt sin dotter Katarina.

Djur: Kråkan i Mamma Mu - böckerna är en stor favorit. Hon står för det sunda förnuftet medan Mamma Mu är spontan och kastar sig ut i huvudlösa äventyr.
 

5 kommentarer:

  1. Mamma Mu och Kråkan läste jag för barnen när de var små.

    PS. Jag har saknat internetuppkoppling. Därav min frånvaro på bloggen.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Mamma Mu och Kråkan är trevliga karaktärer. så bra att du inte var sjuk

      Radera
  2. Mamma Mu och Kråkan är trevlig karaktärer, dina andra är jag inte så bekant med

    SvaraRadera
    Svar
    1. jag gillar Mamma Mu och Kråkan. de kompletterar varandra

      Radera
  3. Birgitta och Katarina har jag läst, den var intressant och välskriven.

    SvaraRadera