lördag 2 mars 2024

Veckans meningf v. 9 2024

MIN

Robert på bokbloggen Mina skrivna ord:"Varje lördag presenterar jag en mening från boken jag läser. En mening som har fått mig att stanna upp. Den kan vara humoristisk, men den kan även vara allvarlig. En mening att lägga några sekunder på." Häng på! Och länka i kommentarsfältet!

"Efteråt mindes han inte om han hade skrikit (förmodligen), slagit (eventuellt) eller spottat på henne (förvisso), det var möjligt att det i samband med de hetsigaste replikerna hade flugit lite saliv ur munnen på honom, hur som helst hade han rafsat ihop några kläder, plockat åt sig sina kreditkort och sitt pass och gått ut, följt trottoaren förbi huset, och när hon inte ropade på honom fortsatt han gå, först lite långsammare och sedan fortare, till närmaste tunnelbanestation."

Min Veckans mening v. 9 kommer från Tallöarna ( Die Kieferninseln) av Marion Poschmann. I översättning av Jesper Festin

2 kommentarer:

  1. Oj då! Det är inte utan att jag blir nyfiken på vad som hände innan ;)

    SvaraRadera
  2. finns bara ett sätt att ta reda på det, Robert! jag säger ingenting så har jag ingenting sagt!

    SvaraRadera