fredag 29 mars 2024

Fem en fredag v. 13 2024: Situationer

elisamatilde: Fem en fredag v. 13: Situationer

  1. En vän är i närheten och vill komma förbi. Hur lång tid behöver du innan du skulle kunna öppna dörren? Om det är en av mina verkliga vänner får de komma på stubben.
  2. Du hittar något på marken som ser tappat ut, vad gör du? Jag kollar vad det är, om det finns namn och tel. Om jag inte får tag i vederbörande går jag till polisen.
  3. Du vaknar plötsligt av att du står på en scen, med publik som väntar. Vad gör du? Frågar vad de förväntar sig av mig.
  4. Ute på stan ser du en bit bort hur några försäljare vill sälja in något till förbipasserande. Vad gör du? Kollar vad det rör sig om. Säger sedan (förmodligen) nej tack!
  5. På middag blir du serverad något du absolut inte tycker om. Hur reagerar du? Äter pliktskyldigast något lite om jag blir serverad. Kan jag ta själv tar jag jättelite. Om jag är väldigt god vän med värd/värdinna säger jag som det är.

18 kommentarer:

  1. Mina svar stämmer också ganska bra med dina.

    SvaraRadera
    Svar
    1. svaren gav sig av sig själva,tyckte jag

      Radera
  2. Kul att läsa andras svar (mina kommer först imorgon). Önskar dig en lång och skön fredagskväll

    SvaraRadera
    Svar
    1. tack! detsamma. ska kolla dina svar imorgon

      Radera
  3. Det är pinsamt om man blir bjuden på något man verkligen inte vill stoppa i munnen. Tur att det händer sällan. Precis som du så skulle jag också fråga publiken vad de förväntar sig! Glad Påsk

    SvaraRadera
    Svar
    1. ja, det kan faktiskt vara pinsamt med mat en verkligen inte vill ha. jag har en gång blivit överraskad av svartsoppa som jag inte hade någon erfarenhet av tidigare och som jag tyckte var förskräckligt. men - det var inte läge att röra en min. det var bara att hålla andan och svälja

      Radera
  4. Ja, dina svar är nästan kopior på mina. Undantag "scenuppträdandet".
    Önskar dig en bra fortsättning på Påskhelgen, med bara mat som du gillar;-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. tror inte att det blir någon svartsoppa i alla fall bland alla vegetarianerna jag omger mig med

      Radera
  5. Det är trevligt att surfa runt och läsa olika svar på de här frågorna.
    Jag håller med dig i en hel del, men går till polisen gör jag inte i första taget, för det kräver en bilresa på över 7 mil tur o retur, så det ska vara väldigt dyrbara saker jag hittar om jag ska ta till den lösningen.
    Glad påsk!

    SvaraRadera
    Svar
    1. ja, så klart! men du kan ju informera polisen per tel. ha en fin påskhelg!

      Radera
  6. Kul att läsa andras svar! Svartsoppa har jag smakat, som tur var i en väldigt liten kopp, i samband med Mårten Gås, inte det godaste jag ätit!
    Glad Påsk!

    SvaraRadera
    Svar
    1. väldigt jobbig konsistens på svartsoppa. fin påskhelg!

      Radera
  7. Jag hade blivit så nervös om jag hamnade på scen. Äter det mesta, men är oftast inte så stor i maten så det är ett större problem att jag inte orkar.

    SvaraRadera
    Svar
    1. ja, men något måste en ju säga när en står där på scenen. om någon inte orkar äta mycket så måste det ju respekteras

      Radera
  8. Ditt svar på punkt 3 är det smartaste av samtliga jag läst. Önskar jag hade kommit på det.

    SvaraRadera
    Svar
    1. vet inte vad jag skulle gjort annorlunda???

      Radera