måndag 25 mars 2024

Selfie v. 13 2024: Om sport

Klimakteriehäxan v. 13: Om sport

1. Så minns jag gymnastiklektionerna i skolan:  De var kul hela vägen

2. Det är "min" idrott framför andra (som aktiv och/eller som åskådare):Som åskådare numera: Friidrott

3. Den stjärnan slutar aldrig att lysa på min idrottshimmel:  Zinedine Zidane ( om räknar bort avslutningen, förstås)

4. Den boken/filmen/dokumentären/tv-serien med idrottsanknytning kan jag verkligen rekommendera: Happy Sally av Sara Stridsberg. Om kanalsimmerskan Sally Bauer

5. När det sänds sport i tv så ... beror lite på vad det är. Men är det skidåkning, skidskytte och curling rekommenderar jag maken TV:n på andra våningen

6. Hur sugen är du på OS i sommar? Jag kommer att se det i alla fall

6 kommentarer:

  1. slötittar ibland i samma rum som maken, ofta med en bok i handen, det blir ingen Parissommar i år heller

    SvaraRadera
    Svar
    1. en del matcher ser jag med en bok i handen. de tråkiga får maken se på annan TV. åk till England istället!

      Radera
  2. Ja, inte är vi många som gillar/gillade sport. Men du och jag är åtminstone två av de tappra som gör det;-)
    Ettan, tvåan och trean - där är vi helt överens. Undrar vad Zinédine Zidane gör nuförtiden. Det måste jag googla. Han var en riktig gentleman på en fotbollsplan och fruktansvärt duktig.
    Skidåkning, skidskytte och curling är alltså nåt du gillar - eller var det lite ironi där;-) Skidskytte och sprint kan jag titta på om det är VM, men curling - jag förstår liksom inte ens reglerna där...

    SvaraRadera
    Svar
    1. nej skidåkning, skidskytte och curling gillar jag inte. de grenarna får maken se i TV:n på andra våningen. Zinédine Zidane förstörde ju för sig när han angrep ett hatobjekt när hans sista match var över.

      Radera
  3. Curling hade jag länge inte ens hört talas om, sen flyttade jag till Sverige och här var det en populär idrott eftersom svenskarna var duktiga. Tror dock det är en roligare sport att själv hålla på med än att titta på. Du har alltså hållit på med fri-idrott själv, kul! Jag slutade titta på skidskytte när finskan Kaisa Mäkäräinen slutade, men har börjat kika lite grann denna vinter igen. tycker det är en rolig sport att se på tv.

    SvaraRadera
    Svar
    1. det är länge sedan jag friidrottade. det var några intensiva år. vi får verkligen hoppas att curling är roligare att utöva än att titta på. annars är det för hemskt! maken gillar skidskytte alldeles kolossalt!

      Radera