måndag 11 mars 2024

Selfie v. 11 2024: Sociala medier

 

Klimakteriehäxan: Selfie v. 11: Sociala medier

1. På vilka sociala medier är du aktiv? Min blogg, Facebook som jag ser över varje dag, Instagram som jag för det mesta glömmer, Twitter/X som jag inte använder

2. Är sociala medier något du har nytta av eller är det nöje? Facebook har jag viss nytta av.

3. Är du en podd-lyssnare? Någon favorit i så fall? Jag lyssnar då och då på någon podd men ingen regelbundet. Har ingen favorit.

4. Går du in i något chattforum om särskilt ämne? Gör enstaka inlägg i någon bokgrupp på FB. Chattar ibland med olika leverantörer om saker som behöver klarläggas. Chattar ibland med någon chatbot som inte förstår vad jag säger.

5. Hur har sociala medier påverkat din konsumtion av andra massmedier? Har endast papperstidning om helgerna. Annars på datorn. Bloggen tar tid från läsandet helt klart men den ökar umgänget med litteratur och läsare.

6. Om du ser tillbaka ett år eller två  har du ökat eller minskat din närvaro i sociala medier? Ökat helt klart

8 kommentarer:

  1. olika intressegrupper i facebook är toppen, har många trädgårdsvänner där som jag även träffat i verkliga livet

    SvaraRadera
  2. Japp, vi uppvisar stora likheter än en gång. Det där med att kommunicera med chatbottar, det misslyckas jag ständigt med!

    SvaraRadera
    Svar
    1. jag förstår aldrig vilka ord de kan och vilka frågor jag kan ställa.

      Radera
  3. Brukar undvika chatbotar så mycket det går. Vill prata med en riktig person.

    SvaraRadera
  4. Kul att läsa dina svar! Du är aningen mer aktiv än jag på sociala medier. Har bara chattat med Skatteverkets robot Skatti två gånger under lika många år. Och hjälpen jag fick var riktigt bra - konstigt nog. Skatteverket var förresten före sin tid med AI. De har haft sin robot sedan 2018.

    SvaraRadera
  5. Hatar chatbotar! Går upp i atomer när jag upptäcker att jag inte har en människa på tråden utan en bot. Oftast är det då man klagar på något som inte fungerat...
    Jag blev inte med dator förrän jag blev sjukpensionär, men bloggen framför allt har gett mig så många nya vänner, o jag har träffat flera av dem irl. Men nu känner jag att några fler kanaler behöver jag inte, snapchat förstod jag mig inte på...trög som jag är. Bokbloggare är kul att följa, bland annat dig!

    SvaraRadera
  6. Blogg och fb är väl ungefär vad jag ägnar mig åt när det gäller sociala medier. Och det är alldeles tillräckligt!

    SvaraRadera