onsdag 6 september 2023

Veckans kulturfråga v. 36 2023

enligt O: Veckans kulturfråga v. 36: Vilka kulturella saker ser du fram emot i höst?

För det första tänker jag åka till Stockholm så snart sig göra låter. Sedan har jag en resa till Köpenhamn i pipeline samt en textil resa uppåt Borås. Sommarens konserttorka måste ågärdas. Den danska läsecirkeln ska läsa Den afrikanske farm av Karen Blixen. Spaningen är inne på upploppet. Del sju Den återfunna tiden är under läsning. En film som jag vill se är Caravaggios skugga med bl. a. Isabelle Huppert. Två böcker som jag ser fram emot att läsa kom just i lådan: Meter i sekunden av Stine Pilgaard och Om uträkning av omfång 1 av Solvej Balle. Omläsning av Hudens avigsida avJeferson Tenório och Paradis av Sara Villius

6 kommentarer:

  1. vilken bra höst, gillade Meter i sekunden<7i>, läste på svenska

    SvaraRadera
    Svar
    1. ska också läsa den på svenska. ja, jag hoppas på en bra höst

      Radera
  2. Meter i sekunden har jag också läst och gillat.

    SvaraRadera
  3. Balles bok vill jag verkligen läsa!

    SvaraRadera