torsdag 28 september 2023

Helgfrågan v. 39 2023

Mias bokhörna: Helgfrågan v. 39 2023: Ska du åka till Bokmässan?

Svar: Nej, tyvärr. Men jag har tittat i mässprogrammet och tänkt efter vad jag skulle ha gått på om jag varit där. På torsdagen skulle jag lyssnat på ett program med rubriken Läsande i krig och katastrofer.

På fredagen: Israel och disporan; Den viktigaste romanen; Paul Celan och Leonard Cohen.

Lördagen: Joshua Cohen; Bortom Portnoys besvär; Vad lockar militärt överintresserade personer och Grammatiksagostund med Sara Lövestam
 

7 kommentarer:

  1. Roligt att man uppmärksammar judisk kultur och historia. Kan behövas när antisemitismen ökar.

    SvaraRadera
  2. ja, verkligen. det fanns flera intressanta föredrag om judisk kultur och litteratur.

    SvaraRadera
  3. mycket av programmen kommer att visas i UR så småningom

    SvaraRadera
  4. Jag har inte kollat programmet, skulle väl bara bli avundsjuk ...

    SvaraRadera
    Svar
    1. Och nu funkar det att kommentera som förut, skönt!

      Radera
    2. javisst blir en avundsjuk! men det kan inte hjälpas. jag kan kommentera genom en omväg

      Radera