fredag 29 september 2023

Fem en fredag v.39 2023: Karriär

elisamatilda: Fem en fredag v. 39: Karriär 

  1. Vilket jobb passar för någon som är din motsats? Tandläkare
  2. Vad är det längsta du varit på en arbetsplats? 25 år
  3. Finns det några stereotyper kopplat till ditt jobb/karriär? Vet allt
  4. Vilken film eller tv ger ett bra porträtt av ditt jobb? Spionen som kom in från kyla
  5. Vilken har varit din drömkarriär?Hjärnkirurg

OBS! Tyvärr kan jag inte kommentera på ett flertal bloggar, till exempel Geddfish och Klimakteriehäxan. Inte ens som Anonym. Förklara det den som kan!
 

14 kommentarer:

  1. inget som har med kroppen att göra för mig

    SvaraRadera
  2. det mesta har med kroppen att göra. själen också

    SvaraRadera
    Svar
    1. så man skulle ha blivit präst...

      Radera
    2. ingen dum ide alls! men då blev det ju mest själen ändå

      Radera
  3. Om Spionen som kom in speglar ditt arbete blir man ju väldigt nyfiken!!!
    Konstigt med kommentarerna. I förrgår funkade det ju, och jag har inte ändrat något! Trist!

    SvaraRadera
  4. obegripligt med kommentarerna. jag försöker igen

    SvaraRadera
  5. Undrar också vad du har jobbat som! Har vi en spion ibland oss? :)

    SvaraRadera
  6. Jag var på årlig rengöring hos tandhygienisten igår och tänkte då att : Nej aldrig att jag skulle stå o glo in i människors munnar hela dagarna, hihi. Något har hänt med kommentarsfunktionen, man måste logga in här och var på olika vis, inte kul alls. Undrar vems påfund

    SvaraRadera
    Svar
    1. jag får logga in i min egen blogg för att kunna kommentera! the bottom is nådd. nej, aldrig tandläkare!

      Radera
  7. Hahaha! Det var nog det mest udda svaren av alla jag läst så här långt:-))))
    Nej, tandläkare skulle jag inte heller vilja vara oavsett om jobbet är motsatsen till mitt arbete eller inte;-)

    Märkligt att du som också har blogspot inte kan kommentera hos Gerd och Klimakteriehäxan, som ju har samma plattform. Och jag har ju också blogspot - så...

    SvaraRadera
    Svar
    1. jag får till och med logga in hos mig själv. rena förolämpningen!

      Radera
  8. Ja, det var verkligen spännande svar på veckans frågor! Undrar vad du har jobbat som! Hjärnkirurg minsann, ett imponerande yrke!
    Ha en fin helg!

    SvaraRadera
    Svar
    1. tandläkare och hjärnkirurg kan i alla fall uteslutas. viktigt arbete med tystnadsplikt. trevlig helg, du också!

      Radera