lördag 11 december 2021

Veckans mening v. 49 2021

MIN

Robert på bloggen Mina skrivna ord driver en lördagsutmaning han kallar Veckans mening. En bjuder på en mening ur det en just läser; en mening som fått en att stanna till ev någon anledning. Min mening kommer från sidan 85 i Tritonus av Kjell Westö. Den boken hade jag troligen aldrig läst om jag inte lyssnat på den. Den går som radioföljetong. Reine Brynolfsson läser och det är synd. Krister Henriksson eller Peter Andersson hade passat bättre. Brynolfsson läser flytande men rösten passar inte. Musikinslagen utgör däremot ett väsentligt mervärde. 

" Ett grått förmiddagssken silades in genom de två små fönstren, på ett bord stod en surfplatta kopplad till en högtalare och han avverkade sång efter sång som spelades upp på Spotify, energiska ansnummer men också ballader som "Shallow" och "Where the wild Roses grow."
 

2 kommentarer:

  1. Det är tydligen Reine Brynolfsson som ska läsa Nyårsklockorna på Skansen i år.

    SvaraRadera