onsdag 15 december 2021

Veckans kulturfråga v. 50: Vad läser du i jul?

 

enligt O: Veckans kulturfråga v. 50: Vad läser du i jul?

Julrosorna av Selma Lagerlöf hörde jag högläsas igår till julgran och tända ljus. Väldigt stämningsfullt och fint var det. 

The Penguin Book of Christmas Stories har ännu inte levererats, men den förväntar jag mig mycket av 

Nytt för i år är att jag redan sett fyra julfilmer. Love actually tyckte jag faktiskt om när jag nu äntligen tog mig för att se den. Roligt med stjärnuppbådet. Julfritt (efter en roman av John Grisham) var riktigt rolig även om Jamie Lee Curtis brukar vara vassare. A Castle for Christmas var enbart fånig liksom Jakten på julen (Matt Haig). 

Tokyo Godfathers står på tur. Finns sedan i onsdags på Netflix

8 kommentarer:

  1. vilken underbar varierande julläsning!

    SvaraRadera
  2. ja, lite olika blev det i alla fall

    SvaraRadera
  3. Julrosorna är fin. Den andra har jag aldrig sett. Får kolla upp.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Legenden om julrosorna är jättefin. den tilldrar sig inte långt härifrån.

      Radera
  4. Jag borde förstås plocka fram något av Lagerlöf.

    SvaraRadera
  5. We just had this topic on our Top Ten Tuesday and mine TTT is a TTTT this week.

    Having said that, I read Christmas Stories by Selma Lagerlöf a couple of years ago and really liked them.

    Thanks for the reminder.

    SvaraRadera
  6. Tack för tips om Tokyo Godfathers!

    SvaraRadera